{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلویی از رامبرانت که پیش از این گفته می‌شد تقلبی است احتمال دارد که اصل باشد

تابلویی از رامبرانت که پیش از این گفته می‌شد تقلبی است احتمال دارد که اصل باشد
کدخبر : 2015
خبرنگار:

جنس چوبی که تابلوی کوچک «پیرمرد ریشو» روی آن نقاشی شده با دیگر تابلوهای چوبی رامبرانت یکسان است و این تابلو در کنار دیگر آثار رامبرانت در نمایشکاه «رامبرانت جوان» در «موزه اشمولین» آکسفورد به نمایش درآمده‌است، اما نتیجه قطعی درباره اصل بودن تابلو هنوز مشخص نیست.

هنرام‌روز: این روزها موزه اشمولین شهر آکسفورد میزبان نمایشگاه رامبرانت جوان است. این نمایشگاه آثاری مربوطه به دهه بیستم زندگی این هنرمند که شامل مطالعات او روی پرتره‌هاست را میزبانی می‌کند

در این نمایشگاه تابلوی «پیرمرد ریشو» که  پیش از گفته می‌شد تابلوی اصل رامبرانت نیست نیز به نمایش درآمده‌است.

در تحقیقاتی که موسسه پژوهشی رامبرانت در سال ۱۹۸۰ انجام گرفت، احتمال خلق این تابلو توسط رامبرانت رد شد و تابلو با احتمال اینکه به شیوه رامبرانت نقاشی شده و شاید متعلق به کارگاه این هنرمند باشد به زیرزمین موزه منتقل شد. اما پژوهشگران گفتند تابلو احتمالا قبل از پایان قرن ۱۷ نقاشی شده و از نظر زمانی هم با هنرمند هماهنگی ندارد.

اما زمانی که موزه اشمولین در حال برگزاری نمایشگاه رامبرانت جوان بود این تابلوی کوچک مجددا مورد بررسی قرار گرفت و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تابلو روی چوبی نقاشی شده که با دیگر نقاشی‌های روی چوب رامبرانت یکسان است و از نظر زمانی هم می‌تواند متعلق به کارگاه رامبرانت و خود هنرمند باشد. این تابلو دقیقا به شیوه بررسی‌ها و تمرین‌های پرتره رامبرانت نقاشی شده، البته نتیجه قطعی هنوز مشخص نیست.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها