{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

داستان تراژدیک کفش‌های دانوب

داستان تراژدیک کفش‌های دانوب
کدخبر : 2020
خبرنگار:

در کناره‌ی رود دانوب و روبه‌روی ساختمان پارلمان مجارستان، شصت جفت کفش آهنی رو به‌ سوی رودخانه وجود دارد. کفش‌های آهنی کرانه رود دانوب عمیقاً متأثرکننده به‌نظر می‌رسند چون یادبودی از داستان تراژدیک صدها نفری هستند که در جنگ جهانی دوم با قساوت شدید نیروهای صلیب پیکانی بوداپست کشته شدند.

هنرام‌روز: در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم حزب صلیب پیکانی در مجارستان قدرت را به دست گرفت. عقاید این حزب مانند یهود ستیزی با حزب نازی مشترک بود. آنها همگام با نازی‌ها شهروندان یهودی را اخراج کردند، به قتل رساندند یا به اردوگاه‌های کار اجباری فرستادند. آنها یهودیان بوداپست را در کرانه رود دانوب جمع‌ می‌کردند تا وقتی به آنها شلیک می‌شود به درون آب بیفتند. آنها را مجبور می‌کردند کفش هایشان را از پا در آورند چرا که کفش کالای گرانی در زمان جنگ بود و پس از کشتن آنها کفش ها را برای استفاده خود برمی‌داشتند. 

به یاد کسانی که جانشان را در زمان حاکمیت حزب صلیب پیکانی از دست دادند، یادبود «کفش‌های دانوب» در ۱۶ آوریل ۲۰۰۵ ساخته شد. کن توگای، کارگردان سینما و گیولا پائور مجسمه‌ساز، این یادبود را ساختند که از ۶۰ جفت کفش آهنی تشکیل شده که به زمین وصل شده‌اند. این کفش‌ها در سایزها و مدل‌های مختلف دیده می‌شوند که به ا‌ین معنا است که هیچ‌کس از مردان، زنان یا کودکان از این جنایت محفوظ نبوده‌اند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها