{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فروش تابلویی از جکسون پالاک برای تامین هزینه خرید آثار هنرمندان زن و رنگین پوست

فروش تابلویی از جکسون پالاک برای تامین هزینه خرید آثار هنرمندان زن و رنگین پوست
کدخبر : 2027
خبرنگار:

موزه اِوِرسون در سیراکیوس نیویورک تابلوی ترکیب بندی قرمز اثر جکسون پالاک را برای تامین بودجه خرید آثار هنری از هنرمندان زن و رنگین پوست و کمتر شناخته شده را در حراج کریستیز به فروش می‌رساند. پیش بینی می‌شود این اثر هنری حداقل ۱۲ تا ۱۸ میلیون دلار فروخته شود.

هنرام‌روز: این نقاشی در سال ۱۹۴۶ خلق شده و در سال ۱۹۹۱ توسط دوروتی و مارشال ریسمن به موزه اهدا شده‌است. آثاری از جکسون پالاک پیش از به قیمت ۲۰ میلیون دلار در حراجی‌ها فروش رفته‌اند.

این اولین بار نیست که موزه‌ای برای تنوع بخشیدن به مجموعه‌اش دست به فروش اثری کمیاب از مجموعه‌اش می‌زند، سال گذشته موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو اثری از مارک روتکو را به قیمت ۵۰ میلیون دلار به فروش رساند و موزه هنر بالتیمور نیز اقدامی مشابه را در سال ۲۰۱۸ انجام داد.

اما چنین اقداماتی همواره با انتقاداتی نیز مواجه بودند، برخی می‌گویند چرا موزه‌ها هزینه‌های اینچنینی از راه‌های دیگر تامین نمی‌کنند و دست به فروش آثار کمیاب گنجینه‌هایشان می‌زنند. البته موزه هنر اورسون اعلام کرد که اثری دیگر از جکسون پالاک که روی کاغذ کار شده را در گنجینه‌اش دارد. مدیر این موزه می‌گوید با فروش یک اثر می‌توانیم مجموعه‌ای متنوع از آثار هنری که انعکاسی از جامعه این دوران است را برای نسل‌های بعد فراهم کنیم و قصد داریم با این اقدام از نابرابری که در در بازار هنر اتفاق می‌افتد جلوگیری کنیم.

یکی از کارمندان بنیاد ریسمن اهدا کننده تابلوی پالاک نیز می‌گوید، این بنیاد از اینکه هدیه‌اش برای تامین منافع بیشتر موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر مثبتی بر جامعه می‌گذارد خوشحال است. 

مبلغ حاصل از فروش این تابلو برای خرید بیش از ۱۰ هزار اثر هنری جدید و مرمت و حفاظت از مجسمه هنری مور هزینه خواهدشد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها