{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رئیس جمهور برزیل نقاشی خدایان آفریقایی_برزیلی را از دفتر ریاست جمهوری حذف کرد

رئیس جمهور برزیل نقاشی خدایان آفریقایی_برزیلی را از دفتر ریاست جمهوری حذف کرد
کدخبر : 2030
خبرنگار:

ادعا شده است بولسونارو، که مدت‌ها به دلیل اظهارات نژادپرستانه‌اش نقد می‌شد، در ادامه سیاست‌های ضد فرهنگ و هنری‌اش، به خواست همسرش این نقاشی‌ که سه خدای سیاه‌پوست مذهب آفریقایی_برزیلی را نشان می‌دهد، از محل کارش برداشته است.

هنرام‌روز: این نقاشی که توسط یکی از هنرمندان معروف برزیلی خلق شده به انبار منتقل شده و یک ماکت جایگزین تابلو شده است.

این اقدام باعث عصبانیت بومیان سیاه‌پوست برزیلی شده است.

دبیرخانه عمومی دفتر ریاست جمهوری اخیراً به مجله برزیلی Piauí گفت که این تصمیم بخشی از روال عادی است که هدف آن استراحت و چرخاندن آثار هنری به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای حفاظت از آنهاست. 

روژریو کاروالیو، که در سال ۲۰۰۹ در دوره دوم ریاست جمهوری لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا به عنوان سرپرست دفتر ریاست جمهوری خدمت می‌کرد، می‌گوید: توضیحات دولت درباره چرخش آثار برای حفاظت از آنها "پوچ" است. او می‌گوید جایگزینی تابلو با ماکت هیچ توجیهی ندارد و تابلو در شرایط عالی بود و نیازی به نگهداری و محافظت ندارد.

کاروالیو اضافه می‌کند که تابلو باید به مکان سابق بازگردد. وی می‌گوید: هنر را نمی‌توان تزئینی دانست، زیرا اینگونه نیست، هنر کارکرد خود را دارد، بازدیدکنندگانی که از خارج می‌آیند باید بهترین‌ آثار ما را ببینند.

رسانه‌های برزیل مدعی شده‌اند که رئیس جمهور این تابلو را به درخواست همسرش میشل بولسونارو، برداشته است. جنجال در مورد این نقاشی اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ آشکار شد، هنگامی که روزنامه Folha de São Paulo گزارش داد که بانوی اول برزیل قصد دارد آثار با تصاویر مقدسین کاتولیک را از دفتر ریاست جمهوری در برازیلیا حذف کند.

بولسونارو در سال گذشته در پخش مستقیم در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع پرداخت و اظهار داشت که "هیچ درگیری مذهبی" وجود ندارد و چنین گزارشاتی برای کشور خطرناک است.

سیاست‌های بولسونارو از زمان تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۸ با برزیلی‌های سیاه پوست در تضاد بود، او بارها سخنان نژادپرستانه علیه مردم آفریقایی_برزیلی ‌ها و بومیان را ایراد کرد. در میان این موارد، در یک مصاحبه تلویزیونی قبل از انتخابات، بولسونارو اظهار داشت که دولت برزیل هیچ بدهی به آفریقایی-برزیلی‌ها که از فرزندان بردگان هستند ندارد.

 این مسئله در طی همه گیری کرونا بیشتر شده است، که به طور نامتناسبی بر جوامع آفریقایی_برزیلی ساکن در محله های فقیرنشین تأثیر گذاشته است.  ماه گذشته، ائتلافی متشکل از ۵۰ گروه ضد نژادپرستی از جمله ائتلاف سیاه حقوق بشر با طرح "دادخواست برای استیضاح بولسونارو" بر اساس "جنایات علیه زندگی سیاه پوستان" در میان همه گیری کرونا تشکیل شد، اظهار داشت که انکار ویروس کرونا توسط بولسونارو و  تشبیه آن به "سرماخوردگی خفیف" مانند "نسل کشی علیه سیاه پوستان" است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها