{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

طلا مدنی هنرمند ایرانی آمریکایی برنده جایزه هنرمعاصر موزه «اسمیتسونین» سال۲۰۲۰

طلا مدنی هنرمند ایرانی آمریکایی برنده جایزه هنرمعاصر موزه «اسمیتسونین» سال۲۰۲۰
کدخبر : 2037
خبرنگار:

هیئت ژوری این جایزه هنرمعاصر اسمیتسونین یا جیمز دیک درباره آثارطلا مدنی گفته‌اند: «انیمیشن‌ها و آثار نقاشی این هنرمند با شوخ طبعی،پیچیدگی و صداقت به جهان معاصرپاسخ می‌دهند.»

هنرام‌روز: این هنرمند برنده سیزدهمین دوره از جایزه ۲۵هزار دلاری است که به هنرمندان تاثیرگذار زیر ۵۰ سال اهدا می‌شود. نامزدهای این جایزه باید  آثاری قابل توجه در زمینه هنرهای تجسمی خلق کرده‌باشند و به عنوان چهره‌های برجسته و استعدادهای ویژه در زمینه هنرهای بصری شناخته شده‌باشند. جایزه جیمز دیکه یا هنرمعاصر موزه اسمیتسونین برای تشویق و کمک هزینه‌ای برای ادامه روند خلق اثار هنری به چنین هنرمندانی تعلق می‌گیرد.

مدیران این موزه امسال هنرمند برنده با تمرکز بر زنان هنرمند افتخار آفرین انتخاب کرده‌اند و می‌گویند خوشحال هستند که این جایزه به طلا مدنی که با آثارش سیستم‌های جنسیتی و قدرت را نقد می‌کند، تعلق گرفته‌است. در بین اسامی برندگان پیشین جایزه اسمیتسونین نام هنرمندانی مانند کارا واکر، جسیکااستاکهولدر و ... دیده می‌شود.

داوران این دوره از این جایزه برایان بارسنا دستیار نمایشگردانی و مدیر انتشارات موزه هنرهای معاصر لس آنجلس، تینا کوکیلسکیمدیر اجرایی و سرپرست ارشد (Art21)، سارا نیومن مدیر بخش هنرمعاصر در موزه اسمیتسونی، میکا روتنبرگ هنرمند و... هستند.

موزه هنر آمریکایی اسمیتسونین یکی از مهمترین و جامع ترین مجموعه هنرهای آمریکایی در جهان است که آثار هنری موجود در آنتاریخ هنری و فرهنگی آمریکا را از دوران استعمار تا به امروز را نشان می دهد.

طلا مدنی در سال 1359 در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل لیسانس علوم سیاسی و هنرهای تجسمی از دانشگاه ایالتی اورگن و مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا دررشته نقاشی از دانشکده هنر دانشگاه ییل شد. او در حال حاضر در لس آنجلس زندگی و کار می کند و در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی زیادی در آمریکا، فرانسه، ژاپن، اتریش، هلند، ایتالیا و انگلیس در موزه‌ها و گالری‌های معتبر شرکت کرده‌است و نامزد و برنده جوایز معتبر هنری نیز شده‌است.

این هنرمند به عنوان سخنران  بهار سال آینده سخنرانی هنرمعاصر جیمز دیک نیز انتخاب شده‌است.  

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها