{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه آکادمی انیمیشن در لس آنجلس سال آینده با برنامه بزرگداشت میازاکی کارگردان ژاپنی افتتاح خواهد شد

موزه آکادمی انیمیشن در لس آنجلس سال آینده با برنامه بزرگداشت میازاکی کارگردان ژاپنی افتتاح خواهد شد
کدخبر : 2055
خبرنگار:

در این بزرگذاشت آثار و طراحی‌هایی از هایائو میازاکی به نمایش درمی‌آید که پیش از این در جایی به جز ژاپن نمایش داده نشده‌اند. علاقه مندان انیمیشن و میازاکی سال آینده در تاریخ 30 آوریل می‌توانند در دنیای انیمیشن‌های این کارگردان ژاپنی قدم بزنند و با روند ساخت بعضی از آثارش از نزدیک آشنا شوند. در بخش مرکزی این نمایشگاه علاقه مندان می‌توانند زیر آسمان متحرک انیمیشن "سرویس تحویل کی‌کی" دراز بکشند و لذت برند. مثل سکانسی از این انیمیشن که کی‌کی زیر آسمان دراز کشید و فکر کرد و تصمیم مهمی گرفت. گفته می‌شود این کاری است که خود میازاکی هم انجام می‌دهد. او هر روز به پشت بام استودیو می‌رود و به آسمان و ابرها نگاه می‌کند. چنین درنگی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز لازم است. در میان بازدید روی چمن‌های مصنوعی بنشینند و به آسمان متحرک دنیای انیمیشن نگاه کنند و لحظه‌ای را به خود اختصاص دهند.

miyazaki_23

هنرام‌روز: جسیکا نیبل کیورتور این نمایشگاه می‌گوید:" نمایشگاه  هم سرگرم کننده و هم آموزنده است، دقیقا مثل انیمیشن و همانطور که باید باشد." جی رائول کازمن مسئول هماهنگی نمایشگاه و ارتباط با استودیوی میازاکی (استویو جیبلی) در ژاپن می‌گوید:" این نمایشگاه به صورتی است که هر کسی می‌تواند از آن چیزی مهم بیاموزد و در آن چیزهایی است که برای تمام افراد با هر سنی مناسب است. اساسا هر کسی که فیلم و انیمیشن دوست دارد از این نمایشگاه خوشش می‌آید."

در این نمایشگاه طراحی‌ها و استوری بردهای میازاکی حضور دارند. میازاکی روند تولید ایده‌هایش را با طراحی بر روی کاغذ و به صورت جزئی شروع می‌کند و در آخر به نتیجه‌ای کلی تر می‌رسد. میازاکی معمولا با فیلم نامه کار نمی‌کند و تمام آنچه که عوامل تولید انیمیشن نیاز دارند را در صفحات استوری برد مشخص می‌کند، دوربین، ویرایش حرکت، زمان بندی، حرکت شخصیت‌ها و طراحی شخصیت‌ها  و ... به همین دلیل استوری بردهای این نمایشگاه مهم هستند.

بسیاری از این آثار به دلیل آسیب پذیری قبلاً هرگز از ژاپن خارج نشده اند و حداقل یک سال در لس آنجلس می‌مانند. نکته خوش آیند برای برگزار کنندگان نمایشگاه این است که استودیو جیبلی به آن‌ها اعتماد کرده‌است کاری که معمولا نمی‌کند. این استودیو معمولا نمایشگاه‌هایش را در ژاپن و قاره آسیا به صورت شخصی برگزار می‌کند و این موضوع را بر عهده موزه نمی‌گذارد.

بازدید از این موزه همچینین به علاقه مندان کمک می‌کند که فیلم‌های میازاکی را بهتر درک کنند. فیلم‌های این کارگردان چند لایه و پیچیده‌اند و او علاوه بر هنرمند و کارگردان فیلسوف نیز است و روش خود را برای نگرش و تعامل با جهان دارد. در کنار این نمایشگاه موزه قصد دارد برنامه‌ای برای نمایش فیلم‌ها به زبان ژاپنی و انگلیسی نیز دارد.

هایائو میازاکی متولد 5 ژانویه 1941 در توکیو، کارگردان معروف ژاپنی انیمیشن است.او علاوه بر کارگردانی، طراح، گرافیست، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده انیمیشن است. از آثار او می‌توان از شهر اشباح، قصر متحرک هاول، نائوشیکا از دره باد، باد برمی‌خیزد، زمزمه قلب، سرویس خدمات رسانی کی‌کی و ... نام برد. این هنرمند برنده چندین جایزه معتبر از جمله اسکار شده‌است.

"به دنیا آمدن یعنی اجبار به انتخاب یک دوران، یک مکان، یک زندگی. وجود داشتن در اینجا و این زمان به معنای از دست دادن امکان بی‌شماری از هویت‌های بالقوه است… با این حال وقتی به دنیا می‌آیید بازگشتی در کار نیست؛ و فکر می‌کنم که این دقیقاً دلیل این است که چرا جهان فانتزیِ فیلم‌های کارتونی به این شدت امیدها و اشتیاق‌های ما را به نمایش می‌گذارند. آن‌ها جهانی از امکانات ازدست‌رفته ما را به تصویر می‌کشند ." هایائو میازاکی

 

  • miyazaki_5
  • miyazaki_10
  • miyazaki_19
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها