{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ساخت و ساز کلیسای ساگرادا فامیلیا به تعویق افتاد

ساخت و ساز کلیسای ساگرادا فامیلیا به تعویق افتاد
کدخبر : 2062
خبرنگار:

تاریخ تحویل کلیسای مشهور «ساگرادا فامیلیا» در اسپانیا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعوق افتاد و ساخت آن تا سال ۲۰۲۶ نیز به اتمام نخواهد رسید.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از آرت‌نیوز، سرپرست پروژه ساخت کلیسای «ساگرادا فامیلیا» گفت: اثرات همه گیری ویروس کرونا ما را مجبور کرده است که در جدول زمانی برنامه ریزی شده خود تجدید نظر کنیم. ما نمی‌توانیم تاریخ جدیدی برای اتمام ساخت این بنا اعلام کنیم، اما مطمئنا تکمیل آن تا سال ۲۰۲۶ غیرممکن خواهد بود.

312D4FEA-E0E1-4038-A16D-A7B53989BB13

قرار بود ساخت این کلیسا تا سال ۲۰۲۶ (همزمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی) به اتمام برسد.

ساخت و ساز کلیسا ساگرادا فامیلیا در سال ۱۸۸۲ آغاز شد که مشهور ترین ساخته گائودی است.

«آنتونی گائودی» معمار برجسته اسپانیایی و یکی از مشهور‌ترین معماران دو قرن اخیر،  ۱۵ سال آخر عمر خود را صرف این پروژه کرد سرانجام در طبقه زیرین کلیسا به خاک سپرده شد. در زمان مرگ «گائودی» در سال ۱۹۲۶ کمتر از یک چهارم از کل بنای کلیسا تکمیل شده بود.

این کلیسا در شهر بارسلون واقع در اسپانیا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری این کشور است. در سال ۲۰۰۵ به عنوان یکی از آثار ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

در ماه مارس همزمان با اعلام قرنطینه توسط دولت اسپانیا روند ساخت این کلیسا نیز متوقف شد و ساخت آن از هفته‌های آینده از سرگرفته خواهد شد. پس از اتمام پروژه ساخت این بنا، کلیسای «ساگرادا فامیلیا» ۱۸ برج خواهد داشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها