{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاهی از توییت‌های گلدوزی شده دونالد ترامپ در نزدیکی کاخ سفید

نمایشگاهی از توییت‌های گلدوزی شده دونالد ترامپ در نزدیکی کاخ سفید
کدخبر : 2081
خبرنگار:

سال ۲۰۱۸ دیانا وایمار تصمیم گرفت تا برخی توییت‌های عجیب دونالد ترامپ را روی پارچه گلدوزی کند و زمانی که اولین کارهایش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت با پیشنهاد همراهی افراد زیادی در این پروژه مواجه شد و حالا این پروژه نزدیک به ۳۵۰۰ تابلوی کوچک گلدوزی شده از جملات ترامپ درباره تغییرات اقلیمی، تبعیض نژادی و تبعیض جنسی است و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در خانه فرهنگ واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید به نمایش درمی‌آید.

هنرام‌روز: دوسال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ گذشته بود که دیانا وایمار تصمیم گرفت صحبت‌های او در سخنرانی‌هایش و جملات کوتاه و کنایه آمیز و گاه عجیبش را که در توییترش به اشتراک می‌گذاشت را روی پارچه‌‌های کوچک گلدوزی کند و آن‌ها را به نشان اعتراض و چاشنی طنز در اینستاگرام بگذارد. او برای نشان دادن اعتراضش از روش‌های متدوالِ امروزی استفاده نکرد و هنر مادربزرگ‌ها را بستری برای یک حرکت اجتماعی قرار داد. او می‌گوید این جملات زمانی که گلدوزی می‌شوند متفاوت به نظر می‌رسند، توییت‌ها جملاتی‌اند که بعد از مدتی پاک می‌شوند اما گلدوزی یک هنر است و ماندگارتر است. 

زمانی که وایمار عکس اولین گلدوزی‌هایش در سال ۲۰۱۸ را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت با استقبال بازدیدکنندگان و پیشنهاد همراهی افراد دیگر از سراسر جهان مواجه شد و حالا جملات رییس جمهور امریکا در قالب تابلوهای کوچک گلدوزی شده، پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و در ماه نوامبر به نمایش درمی‌آیند. برخی از پارچه‌های گلدوزی یادگاری‌های دوره هولوکاست و ملافه‌های خاص هستند و اینگونه معنای عمیق‌تری پیدا می‌کنند. وایمار در ابتدا قصد داشت این کار را به صورت فردی انجام دهد اما زمانی که با استقبال افراد در همراهی مواجه شد، فکر کرد که اعتراض فردی با اعتراض جمعی متفاوت است و اکنون ابتکار عملش را می‌توان نوعی راهپیمایی دیجیتالی تصور می کند که در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ تابلوی اعتراض گلدوزی شده دارد.

این پروژه در خانه فرهنگ واشنگتن دی‌سی به نمایش درمی‌آید و نظرات نژادپرستانه و تبعیض آمیز و سخنان دونالد ترامپ درباره تغییر اقلیم را شامل می‌شود و ویمار عمدا این تاریخ را برای نمایش آن‌ها انتخاب کرده‌است.

کاخ فرهنگ واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید واقع شده و به صورت همزمان میزبان دو نمایشگاه است که به موضوعاتی مانند عدالت نژادی و اقتصادی و حفظ محیط زیست می پردازد.

ویمار قصد دارد این روی این پروژه به صورت ادامه دار کار کند، البته روند اجرایی آن در صورت انتخاب شدن و یا انتخاب نشدن دونالد ترامپ تغییر خواهد کرد.

او می گوید: «من می خواهم همه قطعات را با هم نمایش دهم، جایی که مردم این فرصت را داشته باشند که تمام دامنه پروژه را ببینند.»

زکاری لوین ، مدیر هنری کاخ فرهنگ واشنگتن نیز می‌گوید: «امیدواریم بازدیدکنندگان با دیدن این آثار تشویق شوند تا برای بهبود سیاست و جامعه تلاش کنند و پیش بینی می‌کنیم نمایشگاه هم سرگرم کننده و هم انگیزه دهنده باشد.»

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها