{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گران‌ترین اثر هنری جهان

گران‌ترین اثر هنری جهان
کدخبر : 2115
خبرنگار:

امروزه اکثر مردم لئوناردو داوینچی را به عنوان یک نقاش می‌شناسند. اما داوینچی فقط یک نقاش نبود. او یک مجسمه‌ساز، معمار، مهندس نظامی، دانشمند، و مخترع نیز بود و در زمینه‌های دیگری مانند موسیقی، ریاضیات، زمین‌شناسی، آناتومی انسان، گیاه‌شناسی و نجوم هم فعالیت داشت.

هنرام‌روز:از لئوناردو داوینچی ۱۵ تابلو نقاشی باقی مانده که اکنون در موزه‌های مختلفی در سراسر دنیا همچون موزه لوور، موزه متروپولیتن، گالری ملی لندن، گالری اوفیزی و موزه دولتی ارمیتاژ نگه‌داری می‌شوند. 

یکی از آثار داوینچی در یک مجموعه‌ی خصوصی نگهداری می‌شد و در انتساب آن به داوینچی تردیدهایی وجود داشت، پس از برطرف شدن این تردیدها، در سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستی در نیویورک به حراج گذاشته شد. تابلوی «ناجی جهان» یا «سالواتور موندی» در این حراجی به قیمت ۴۵۰۳۱۲۵۰۰ دلار به عنوان گران‌ترین اثر هنری در تاریخ به فروش رسید. این تابلو در سال ۱۹۵۸ در حراجی ساتبی به قیمت ۴۵ پوند به فروش رسید و پس از چند بار دست به دست شدن در گالری‌ها،  در سال ۲۰۱۲ توسط دمیتری ریبولوفلیف، یک سرمایه‌دار اهل روسیه به قیمت ۱۲۷۵۰۰۰۰۰ دلار خریداری شد. ریبولوفلیف در سال ۲۰۱۷ این تابلو را در حراجی کریستی ارائه کرد و توسط محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی به نمایندگی از دپارتمان فرهنگ و توریسم ابوظبی خریداری شد.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها