{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عروسک ۳/۵ متری کودک سوری بلندپروازانه‌ترین پروژه هنر عمومی

عروسک ۳/۵ متری کودک سوری بلندپروازانه‌ترین پروژه هنر عمومی
کدخبر : 2141
خبرنگار:

عروسک غول پیکرِ دختر پناهنده سوری «آمال» از سوریه تا انگلستان پیاده روی می‌کند و داستان کودکان آواره از جنگ را می‌گوید.

هنرام‌روز: این عروسک ۳/۵ متری، یک دختر پناهجوی ۹ ساله است که ۸۰۰۰ کیلومتر را از اوریل تا جولای ۲۰۲۱ پیاده طی می‌کند تا داستان کودکان آواره از جنگ را به گوش جهانیان برساند و از مرزهای سوریه از طریق ترکیه ، یونان ، ایتالیا ، سوئیس ، آلمان ، بلژیک و فرانسه گذر می‌کند. برگزار کنندگان و عروسک گردانان می گویند این بلند پروازانه ترین پروژه هنر عمومی است. 

بیش از ۷۰ شهر و روستا از آمال استقبال می‌کنند و آمال در هر یک از آن‌ها برنامه‌ای متفاوت اجرا خواهد کرد که اکثر آن‌ها به خاطر ویروس کرونا در فضای باز خواهند بود.

کارگردان این پروژه استیون دالدری می‌گوید: «این جشنواره جشنواره‌ی سفر،هنر و امید است. داستان آمال فراتر از مرز و زبان است تا چالش هایی را که کودکان پناهنده با آن روبرو هستند را نشان دهد.»

چندین سازمان انگلستان شامل تئاتر ملی ، تالار اپرای سلطنتی، کلیسای جامع کانتربری و ... از این پروژه حمایت می کنند.

آدریان کوهلر و باسیل جونز ، بنیانگذاران شرکت عروسکی مستقر در کیپ تاون  که اکنون بازنشسته شدند، این عروسک را ساخته‌اند. آمال یک عروسک نمایشی ساده است که توسط سه نفر عروسک گردان حرکت می‌کند. یکی در داخل و دو نفر که دستانش را تکان می‌دهند و یک کامپیوتر کوچک چشم‌های او را حرکت می‌دهد. از آمال سه نسخه ساخته شده و تیم عروسک گردان ۱۲ نفره در مراحل مختلف این رویداد شرکت دارند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها