{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاهی از نامه‌های "ون گوگ" در موزه ون گوگ

نمایشگاهی از نامه‌های "ون گوگ" در موزه ون گوگ
کدخبر : 2156
خبرنگار:

وینسنت ون گوگ تنها یک هنرمند با استعداد نبود بلکه یک نویسنده مشتاق نیز بود. درنامه‌های زیادی که از این هنرمند باقی مانده بینش و افکارش و حتی احساسات ناخوشایندش با بیانی صمیمانه توصیف شده‌است. این نامه‌ها به دلیل آسیب پذیری به ندرت در معرض نمایش قرار می‌گیرند از این بابت این نمایشگاه فرصتی مناسب برای علاقه مندان است. در این نمایش حدود 40 نامه به همراه بعضی از آثار ویژه هنرمند مثل سیب زمینی خوران و اتاق خواب و ... حضور دارند که بعضی از آن‌ها از موزه‌های دیگر امانت گرفته شده‌اند.همزمان با افتتاح این نمایشگاه پادکستی از نامه‌های این هنرمند نیز با همکاری هنرمندان و بازیگران ساخته شده‌است و ویرایش جدیدی از کتاب‌ نامه‌های ون گوگ نیز منتشر شده‌است.

هنرام‌روز: موزه ون گوگ 820 نامه این هنرمند که اکثرا به برادرش تئو نوشته شده‌است را نگهداری می‌کند. این نامه‌ها ابزاری برای شناخت ون گوگ و افکار و احساسات درونی اوست. این هنرمند در نامه‌هایش در مورد نقاشی‌هایش، نظرش درباره دیگر هنرمندان هم دوره‌اش و جاه طلبی‌های هنری خود و چشم اندازش درباره زندگی و مرگ عشق و دوستی و تنهایی نوشته است. او گاهی به این نامه‌ها طراحی‌هایی دوست داشتنی هم اضافه کرده‌است تا چشم اندازی که توصیف کرده و یا منظورش را بهتر به مخاطب نامه‌هایش تئو برساند، پس هنگامی که این نامه‌ها را می‌بینید گویی دارید به دنیا از دریچه ون گوگ نگاه می‌کنید. در بین نامه‌های این نمایشگاه نامه مشترکی که ون گوگ و گوگن برای دوست نقاشاشان پیربونار از خانه زرد آرل نوشته‌اند نیز حضور دارد که به تازگی به مجموعه این موزه اضافه شده‌است. این نمایشگاه از نامه های ون گوگ در واقع  روایتی از داستان‌های پشت آثار هنری او و تلاشش برای هنرمند شدن از آغاز را بازگو می‌کند.

85728C25-E53B-4256-8C42-2305E46B8665

نامه نهایی

ناگفته نماند که نامه آخر وینسنت به تئو نیز در معرض دید قرار گرفته است که در آن نوشته: "من با تمام توجه خودم را روی بوم‌هایم نقاشی می‌کنم." نسخه قبلی و ناتمام این نامه که ون گوگ هنگام شلیک به سینه خود در 27 ژوئیه 1890 نزد خود داشت، نیز در نمایشگاه به نمایش در آمده است.

67C033AD-FDB7-4AF9-8B74-CF7EC8F41CB9

3E4B1450-3871-4678-BA4C-646E36357D00

نامه‌های دیگران

این موزه در کنار نمایش نامه‌های ون‌گوگ از مردم سراسر جهان نیز دعوت کرد نامه‌های با ارزش خود برای نمایش بفرستند. نامه‌هایی از آمریکا و کوزوو و دیگر نقاط جهان که از احساست و عشق‌های از دست رفته و دوستی‌های احیا شده سخن می‌گویند. این نامه‌ها نشان می‌دهد که زندگی مدرن هنوز هم ارزش نامه نوشتن به سبک قدیمی را درک می‌کند.

5718c4e4-0971-4d35-86aa-2ddcd47ed7ae

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها