{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سرنگونی مجسمه‌های آبراهام لینکلن و تئودور روزولت توسط مردم معترض

سرنگونی مجسمه‌های آبراهام لینکلن و تئودور روزولت توسط مردم معترض
کدخبر : 2160
خبرنگار:

تظاهرکنندگان معترض به روز کلمبوس (روز قدم گذاشتن کلمبوس به خاک آمریکا) و خشونت علیه مردم بومی شب گذشته مجسمه‌های روسای جمهور سابق آبراهام لینکلن و تئودور روزولت را در مرکز شهر پورتلند سرنگون کردند. این اقدام بخشی از یک تظاهرات بزرگتر و گسترده در سراسر کشور بود که "روز خشم مردم بومی" نامیده می‌شود.

هنرام‌روز: به گزارش آسوشیتدپرس، تظاهرکنندگان مجسمه روزولت را حدود ساعت ۹ شب پایین کشیدند و چند دقیقه بعد مجسمه لینکلن را سرنگون کردند. آنها با اسپری پایه بنای یادبود لینکلن را با کلمات "۳۸ داکوتا" نقاشی کردند، اشاره به ۳۸ نفر از مردم داکوتا که به دستور رئیس جمهور در سال ۱۸۶۲ به دار آویخته شدند.

روزولت و لینکلن به دلیل اقدامات توسعه طلبانه و سیاست‌های نژادپرستانه و نسل کشی مردم بومی، بسیار مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.  

روزولت در سخنرانی خود در سال ۱۸۸۶ گفت: سرخ‌پوست خوب، سرخ‌پوست مرده است.

برگزار کنندگان "روز خشم بومیان" فراخوان "اقدامات خودمختار، ضد استعمار، ضد سرمایه‌داری و ضد فاشیست" را صادر کرده بودند که روز یکشنبه ۱۱ اکتبر پیش از روز کلمبوس در سراسر کشور برگزار شد. طبق اخبار منتشر شده، تظاهرات در سایر شهرها از جمله چپل هیل، بیرمنگام و شهر نیویورک نیز برگزار شد.

EED183E4-A02F-4782-B788-3A229DDA2B72

هفته گذشته رئیس جمهور ترامپ با بی توجهی آشکار به صحبت‌ها و دیدگاه‌های مردم بومی، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن حمایت خود از روز کلمبوس را اعلام کرد و "فعالان رادیکال" را به تلاش برای "تضعیف میراث کریستف کلمب" متهم کرد.

ترامپ گفت: این افراط گرایان تلاش می‌کنند پیروزی‌های گسترده او را با شکست‌ و اکتشافات او را با قساوت‌ جایگزین کنند. کلمبوس یکی از افتخارات تاریخ آمریکا است.

7EE04F08-AD67-43B2-B7A9-02FB360F4079

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها