{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سردیس‌هایی که بر ۵۰ سال مستوری فائق آمدند

سردیس‌هایی که بر ۵۰ سال مستوری فائق آمدند
کدخبر : 2175
خبرنگار:

مجموعه‎‌ای از مجسمه‌های تاریخی که برای نیم قرن در انبار نگهداری می‌شدند، در معرض دید عموم قرار گرفتند. سردییس‌هایی از فرمانروایان رومی و یک کتیبه یونانی که متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش است، نمونه‌هایی از ۹۲ اثری هستند که در شهر رم به نمایش گذاشته شدند. این آثار متعلق به مجموعه تورلونیا یکی از مهمترین مجموعه مجسمه‌های کلاسیک جهان است که در تملک مالکان خصوصی قرار دارد و بخش کوچکی از ۶۲۰ مجسمه‌ای محسوب می‌شوند که در این مجموعه خصوصی نگهداری می‌شوند.

هنرام‌روز:تنها تعداد اندکی موفق شده‌اند از این مجموعه ۶۲۰ اثری در انبار دیدن کنند.

اقداماتی برای انتقال همه ۶۲۰ اثر یونان و روم باستان به موزه‌ای جدید در رم انجام شده است. داریو فرانچینی، وزیر فرهنگ و میراث ایتالیا در یک کنفرانس مجازی گفت: دولت ایتالیا آماده است فضاهایی را برای ایجاد یک موزه برای مجموعه تورلونیا فراهم کند.
فرانچینی اظهار داشت: ما در حال حاضر ۴۰ میلیون یورو برای بازسازی Palazzo Silvestri-Rivaldi در رم اختصاص داده‌ایم، که می‌تواند مکانی ایده آل برای میزبانی این آثار باشد.
در سال ۱۸۷۵، آلساندرو تورلونیا، شاهزاده وقت ایتالیا با تاسیس یک موزه خصوصی، امکان بازدید از این آثار را برای عموم مردم فراهم کرد.
در دهه ۱۹۷۰، شاهزاده ایتالیایی آلساندرو تورلونیا موزه تورلونیا را تعطیل کرد و محتوای آن را در انبار قرار داد. دولت ایتالیا از مدت‌ها قبل درصدد دستیابی به این مجموعه مخفی بود. سیاستمداران ایتالیایی در طول ۴۰ سال گذشته تلاش کردند خانواده تورلونیا را متقاعد کنند مجموعه را در معرض دید عموم قرار دهند. در سال ۲۰۱۴، آلساندرو تولونیا سرپرست این خانواده بنیادی را برای مدیریت مجموعه تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۶، یک سال پیش از مرگش، این اشراف زاده در نهایت با دولت ایتالیا به توافق دست یافت.

بسیاری از این آثار طی سال‌های قبل مورد مرمت قرار گرفته‌اند، مانند مجسمه بز که بدنه آن متعلق به قرن نخست میلادی است اما سر آن در قرن ۱۷ میلادی توسط جان لورنتسو برنینی، مسجمه‌ساز مشهور ایتالیایی ساخته شده است.

سالواتور ستی، مورخ و مسوول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: نمایش این مجموعه بی‌نظیر یک اتفاق بسیار مهم است. زمانی که برای اولین‌بار این آثار را از نزدیک دیدم بسیار احساساتی شدم زیرا درباره این آثار در کتاب‌ها خوانده بودم، اما هیچگاه آن‌ها را ندیده بودم.
فعالیت این نمایشگاه تا ژوئن ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.
  • A79197CE-EE86-41D7-9B3F-B7A203F668C8
  • 724C77EF-C184-4A5E-B9E6-2292AF8F6113
  • A6384BDB-0BD9-44EB-8245-B2962917E98B
  • DCD5E2D1-1271-463B-B66D-14FBB9033FEA
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها