{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاهی از تاریخچه آراء چاپی در نیویورک

نمایشگاهی از تاریخچه آراء چاپی در نیویورک
کدخبر : 2178
خبرنگار:

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یک نمایشگاه در اتحادیه کوپر در نیویورک تاریخچه آرا چاپی انتخابات را بررسی می‌کند.

هنرام‌روز: آلیشیا چنگ، متصدی نمایشگاه می‌گوید: تکامل طراحی آرا که دموکراسی آمریکایی را شکل داده، مفهومی نادیده گرفته شده است.

 این نمایشگاه تا ۷ نوامبر فعالیت خواهد داشت و ۲۶ آرا چاپی انتخاباتی رنگارنگ را به نمایش می‌گذارد که تاریخچه بیش از هفت دهه از انتخابات را شامل می‌شود.  

آلیشیا چنگ ایده‌ی این نمایشگاه را از خواندن مقاله سال ۲۰۰۸ نیویورکر توسط جیل لپور در مورد شیوه‌های اولیه رأی گیری و تبلیغات الهام گرفت.  

این امر باعث شد که وی یکی از اولین کتاب‌ها را در این زمینه بنویسد که تابستان گذشته منتشر شد.

 او می‌گوید: آرا رنگارنگ و آراسته بودند، به طوری که علاقه من را به خود جلب کردند‌.

او می‌گوید: قبل از قرن بیستم هیچ نظارتی بر رای گیری در انتخابات وجود نداشت. در واقع تا اواسط دهه ۱۸۹۰، آرا انتخاباتی توسط خود احزاب تولید، چاپ و توزیع می‌شد و آرا صندوق به راحتی قابل دسترس بود. 

 وی افزود: همچنین داستان‌های خنده دار و عجیب و غریبی از مردم وجود دارد که در طول روز چندین بار رأی می‌دادند. مثلا در ابتدای روز با ریش کامل و پایان روز با ریش تراشیده شده رای می‌دادند.

در حالی که برخی از آرا چاپی موضوعات اخلاقی مانند عدالت را نشان می‌دهند، اما در سایر آرا چاپی محتوای نژادپرستانه یا بیگانه هراسی وجود دارد. از جمله نمونه‌های پر حاشیه آرا رأی گیری در سانفرانسیسکو است که به صراحت روی آرا چاپی، محتوای ضد چینی وجود دارد.

 چنگ آرا چاپی را از مکان‌هایی مانند کتابخانه هانتینگتون در لس آنجلس و انجمن عتیقه‌جات آمریکایی در ووستر ماساچوست تهیه کرده است.

چنگ می‌گوید: آنها یادآور روند تکامل ما در طراحی هستند.

0C729D22-AEA4-4271-9410-1F8AC6EF3EBD

آراء چاپی متعلق به دموکرات‌ها، سال ۱۸۷۶

6CC5A2E0-4855-42C5-8E29-AFA573CE322E

آراء چاپی متعلق به جمهوری‌خواهان، سال ۱۸۷۸

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها