{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرتره یک بانو تابلوی نقاشی دزدیده شده گوستاو کلیمت در موزه ریچی اودی ایتالیا به نمایش درمی‌آید

پرتره یک بانو تابلوی نقاشی دزدیده شده گوستاو کلیمت در موزه ریچی اودی ایتالیا به نمایش درمی‌آید
کدخبر : 2185
خبرنگار:

تابلو پرتره یک بانو که ۲۳ سال پیش از گالری ریچی اودی به سرقت رفت، از ماه آینده به عنوان ستاره‌ی نمایشگاه‌هایی با موضوع گوستاو کلیمت در ایتالیا با رعایت تمهیدات امنیتی لازم به نمایش درمی‌آید. این اثر احراز هویت شده و حدودا ۶۰ میلیون یورو ارزش دارد.

هنرام‌روز: گالری «ریچی اودی» چهار نمایش با محوریت گوستاو کلیمت برای یک دوره دوساله را برنامه ریزی کرده‌است.

پرتره یک بانو مهمترین اثر این نمایشگاه است که که از نوامبر تا ۲۸ مارس ۲۰۲۱ نمایش داده خواهد شد. نمایشگاه دوم از مارس تا اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود و بر روابط گوستاوکلیمت با دیگر هنرمندان قرن ۱۹ و ۲۰ تمرکز خواهد داشت و نمایش سوم به روابط گوستاو کلیمت و ایتالیا می‌پردازد.

و بخش آخر در سال ۲۰۲۲ یک نمایشگاه تک نگاری از این هنرمند است که به همت بنیاد گوستاو کلیمت در اتریش ترتیب داده شده‌است.

6B393898-FDAC-43EA-B1B4-D5418809E1E1

تابلو "پرتره یک بانو" در سال ۱۷-۱۹۱۶ خلق شد. جوزپه ریچی اودی در سال ۱۹۲۵ این تابلو را خرید و آن را در گالری نگهداری می‌کرد. در ۲۲ فوریه ۱۹۹۷ در بحبوحه تدارکات برای برپایی نمایشگاهی ویژه این تابلو به سرقت رفت.

در دسامبر سال گذشته، باغبان‌هایی که در حال تمیز کردن پیچک‌های دیواری بودند، متوجه شکافی در این دیوار شدند که در داخل آن یک کیف سیاه حاوی این تابلو گمشده بود.

پیچک‌هایی که این دیوار را پوشانده بود تقریبا در ده سال گذشته بریده نشده بودند. بعد از این کشف اصالت تابلو تایید شد و مشخص شد آسیب چندانی ندیده‌است.

481814E9-E529-4EFE-B9CC-60EF6D08C08A

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها