{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه تیت مدرن لندن میزبان نمایشگاه "دنیای مدرن ویلیام ترنر"

موزه تیت مدرن لندن میزبان نمایشگاه "دنیای مدرن ویلیام ترنر"
کدخبر : 2234
خبرنگار:

موزه تیت مدرن مدرن نمایشگاهی بزرگ با 150 تابلو از آثار ویلیام ترنر نقاش مدرن و منظره پرداز انگلیس را برگزار می‌کند و به بررسی زندگی این هنرمند می‌پردازد. اثارترنرنشان می‌دهد که او چگونه روش‌های جدیدی را برای ثبت وقایع مهم دوران زندگی‌اش مثل تاثیر فناوری بر جهان طبیعی تا اثرات مدرنیسم در جامعه و مسائلی همچون درگیری انسان با نیروهای طبیعت و تاثیری که انسان و جامعه صنعتی بر طبیعت گذاشت را پیدا کرد. آثار این این نمایشگاه از مجموعه اصلی تیت مدرن لندن هستند وبرخی ازآ‌ها از مجموعه‌های دیگربه امانت گرفته شده‌اند.

هنرام‌روز: زندگی ویلیام ترنر با دوران پر تلاطمی در تاریخ همزمان بود. در جهان انقلاب‌ها به وقوع می‌پیوست و مبارزات استقلال طلبانه در سراسر جهان در حال انجام بود و انگلیس در زمان زندگی این هنرمند دوران جنگ را می‌گذراند. او شاهد تولد نظام سرمایه داری، تبدیل کشتی بادبانی به کشتی بخار و گذر از نیروی انسانی و دستی به کارخانه‌های صنعتی و ماشینی بود. او شاهد اصلاحات سیاسی و پیشرفت‌های علمی و فناوری بود که جهان را از نظر فرهنگی متحول کرد و دنیای مدرن را شکل داد و تمامی این‌ها را در آثارش منعکس کرد و چشم اندازها و مناظر انگلیس را در آثارش را با عناصر زندگی مدرن همراه کرد، کاری که بسیاری از هنرمندان نقاش هم دوره‌اش انجام ندادند.

دو دهه در گیری انگلیس با فرانسه تاثیر خود را در آثار ترنر نشان داد. او نبرد ترافالگار و نقاشی میدان واترلو را در همین روزها کشید. این نمایشگاه شامل آثاری از ترنر است که دیدگاه‌های سیاسی او و علاقه به اصلاحات سیاسی  و تفکرات ضد برده داری را نشان می‌دهند.  مثلا تابلوی سوزاندن خانه لردها و عوام 1835 و تابلوی فاجعه دریا درگیری با وقایع سیاسی روزگارش را نشان می‌دهد.

D36235_10

 در تابلوی فاجعه دریا که کشتی کوچک درگیر طوفان است، می تواند نمادی از تلاش انسان برای غلبه بر نیروهای طبیعت باشد.

N00530_10

یا در تابلوی باران بخار و سرعت که تصویری از راه آهن و قطار است خرگوشی کوچک در مسیر ریل آهن تصویر شده که نشان از تغییری است که انسان در طبیعت ایجاد کرده‌است.

turner_-_rain_steam_and_speed_1

آثار ترنر پاسخی به سرعت گیج کننده تغییر زندگی نیز هست. او دوره‌ای از زندگی حرفه‌ای خود کشتی‌های بخار و خط آهن را موضوع مهمی برای خلق آثارش قرار داد. تابلوی "تمرر جنگجو" اثری که در نظر سنجی بی بی سی به عنوان محبوبترین تابلوی انگلیس معرفی شد نیز مربوط به همین دوران است. در این نمایشگاه همچنین طرح ابتدایی تابلوی تمرر جنگجو که پیش از این پوشیده از گرد و غبار بود بود را در کنار تابلوی اصلی برای اولین بار به نمایش گذاشته شده‌است.

5697

نمایشگاه دنیای مدرن ترنر با همکاری موزه تیت مدرن لندن، موزه هنر کیمبل، موزه هنرهای زیبا بوستون و چند استاد تاریخ هنر و مدیران ارشد موزه‌ها برگزار می‌شود.

 

 

  • id_012
  • id_020
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها