{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

داستان مردی که ۸۰۰ سال پیش صورتش را بر سنگ کلیسا حکاکی کرد

داستان مردی که ۸۰۰ سال پیش صورتش را بر سنگ کلیسا حکاکی کرد
کدخبر : 2257
خبرنگار:

گاهی اوقات افراد حرف اول نام خود را روی یک سطح می‌نویسند تا اثری از خود برجای بگذارند. اما ۸۰۰ سال پیش، یک سنگ تراش کار متفاوت‌تری انجام داد، او در حالی که در یکی از مشهورترین کلیساهای اسپانیا کار می‌کرد، یک سلف پرتره کامل از خودش را در یکی از ستون‌ها حک کرد و چند قرن طول کشید تا کسی آن را پیدا کند.

هنرام‌روز: جنیفر الکساندر، مورخ هنر انگلیسی، دانشمند دانشگاه وارویک و متخصص معماری مذهبی قرون وسطی در حال انجام تجزیه و تحلیل سنگ به سنگ کلیسای جامع سانتیاگو دو کمپوستلا در شمال غربی اسپانیا بود که با این طراحی مخفی روبرو شد.

الکساندر می‌گوید: احتمالا این پرتره‌ی سنگ تراشی است که در قرن دوازدهم به ساخت این کلیسا کمک کرده است.

معمولا این سنگ‌تراشی‌ها در جاهایی که فقط سنگ تراشان دیگر آنها را پیدا کنند، گذاشته می‌شوند. آنچه این مورد را به ویژه قابل توجه می‌کند این است که بیش از هشت قرن در یکی از مشهورترین کلیساهای جامع اروپا کشف نشده است.

الکساندر به گاردین گفت که این اولین ارتباط جذاب بین ما و شخصی است که آن را تراشیده است.  تقریباً انگار فقط برای دیدن کسانی که در ساختمان کار می‌کنند طراحی شده است. البته این سنگ تراش احتمالاً تصوری نداشت که باید مدت زیادی صبر کند تا دیده شود.

CFC6EDDB-D5CD-4290-9E3C-E3DB7BB174DA

 الکساندر این حکاکی را در میان ستون‌هایی پیدا کرد که در گوشه ای از کلیسا قرار داشت.

 الکساندر گفت: او لبخند خوبی دارد، از خودش راضی است. او با شکوه است و با چهره‌ای کاملاً مشخص حک شده است.

در حالی که سنگ تراشان معروف اجازه داشتند تصاویر خود را در کارهای خود حک کنند، خالق این نمای ساختمان یک صنعتگر از طبقه پایین بود که چنین اجازه‌ای نداشت.  اما او این سنگ‌تراشی را در جایی قرار داد که کسی که در آن ساختمان کار می‌کند او را پیدا کند، اما روحانیون کلیسا هرگز متوجه اثر او نشدند.

کلیسای جامع سانتیاگو ده کومپوستلا که از سال ۱۰۷۵ تا ۱۲۱۱ میلادی ساخته شده دارای ۱۰۰ متر طول، ۷۰ متر عرض و ۱۲۰۰ نفر ظرفیت برای مراسم‌های مذهبی می‌باشد. این کلیسا به‌عنوان بخش تاریخی شهر سانتیاگو ده کومپوستلا در سال ۱۹۸۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

A13AA9AF-9406-4E6C-93D1-F83AF1095F02

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها