{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کلیساهای تاریخی شهر ناپل در معرض خطر فرو نشست قرار دارند

کلیساهای تاریخی شهر ناپل در معرض خطر فرو نشست قرار دارند
کدخبر : 2271
خبرنگار:

بر اساس تحقیقات جدیدی که نتایج آن در ژورنال «کالچرال هریتیج» منتشر شده است، محققان با کمک داده‌های نقشه و تصاویر ماهواره‌ای، ۹ کلیسا و ۵۷ مکان تاریخی و مذهبی در شهر ناپل را شناسایی کرده‌اند که روی قنات ساخته شده‌اند و نیاز به اقدامات و رسیدگی فوری از جمله نظارت مداوم و بررسی میزان پایداری زمین دارند.

هنرام‌روز: مرکز تاریخی ناپل که از سال ۱۹۹۵ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، دارای بیش از ۵۰۰ عبادتگاه، کلیساهای جامع و مکان‌های تاریخی_ مذهبی است که در طول قرن‌ها به سبک‌های مختلف معماری ساخته شده‌اند. 

این ساختمان‌ها بر روی شبکه‌ی گسترده‌ای از فضاهای زیرزمینی قرار دارند که در طول سال‌ها به عنوان گورستان، دخمه، قنات، مخازن و معادن سنگ استفاده می‌شده است. اما سنگ‌های نرمی که در این نقاط وجود دارد امکان کاوش در این فضاهای زیرزمینی را آسان کرده و زمین را در معرض فرونشست قرار داده است.  

طبق اعلام این تیم تحقیقاتی ۱۹۰ فرورفتگی بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۲۰۱۰ در ناپل و اطراف آن رخ داده است.

به گفته‌ی کارشناسان از میان ۹ بنای شناسایی شده که بسیار مستعد فرونشست هستند، کلیسای «دی سن فرانچسکو دی پائولو» که نزدیک به میدان اصلی ناپل و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است، بیش از سایر بناها نیاز به رسیدگی فوری دارد.

 از سال ۲۰۰۷ یک پروژه بزرگ با بودجه‌ی اتحادیه اروپا، مرکز تاریخی ناپل از جمله تعدادی از کلیساهای این شهر را مورد بازسازی قرار داده است.

این پروژه که در مرحله دوم خود قرار دارد، حدود ۱۰۰ میلیون یورو در هر مرحله دریافت کرده است که بیشتر از صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا بوده است. 

به لطف این پروژه، اکنون بسیاری از کلیساهای بسته و متروکه ناپل بازگشایی شده‌اند. از جمله آنها کلیسایی متعلق به قرن هفدهم است که پس از سال‌ها تعطیلی در ماه اکتبر بازگشایی شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها