{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یکی دیگر از آثار ارزشمند اسپانیا قربانی مرمت غیر حرفه‌ای شد

یکی دیگر از آثار ارزشمند اسپانیا قربانی مرمت غیر حرفه‌ای شد
کدخبر : 2282
خبرنگار:

متخصصان حفاظت از آثار باستانی اسپانیا می‌پرسند چرا مرمت میراث فرهنگی این کشور به طور مستمر به افرادی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند واگذار می‌شود؟ آن‌ها بار دیگر خواستار اعمال مقررات سخت گیرانه در این بخش شدند چرا که بار دیگر یکی از آثار این کشور در پی مرمت یک فرد آماتور آسیب جدی دید.

هنرام‌روز: مجسمه‌ای که برای تزیین یک بانک در شمال شرقی شهر پالنسیای اسپانیا و در سال ۱۹۳۲ ساخته شده بود و صورت خندان یک زن جوان بود که به توصیف بازدیدکنندگان بعد از مرمت تبدیل به سیب زمینی شد.

اولین کسی که خبر این مرمت نامناسب را منتشر کرد انتونیو کاپل نقاش اسپانیایی بود که در فیس بوکش نوشت این مجسمه‌ی با مرمت نامناسب تبدیل به یک شخصیت کارتونی شد.

حتی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی چهره جدید مجسمه را شبیه به دونالد ترامپ توصیف کردند و گفتند ترامپ کاخ سفید را ترک و به اینجا نقل مکان کرده‌است.

6A91FACF-2A5C-462F-A58A-C8500E19BEEE

این مرمت نامناسب به دیگر مرمت‌های وحشتناک آثار باستانی در این کشور پیوست که مشهورترین موارد آن مرمت نامناسب نقاشی مریم باکره به قلم بارتولومه استپان ماریلو نقاش دوران باروک اسپانیایی بود که چندی پیش توسط یک تعمیرکار مبلمان مرمت و در واقع نابود شد.

1C0670EE-D2A0-4BD0-8BC2-3C73E7080489

دیگر نمونه چنین مرمتی مربوط به سال ۲۰۱۲ است که نقاشی ۱۲۰ ساله مسیح به قلم الیاس گارسیا مارتینز در پی مرمت یک پیرزن غیر حرفه‌ای که با نیت خیرخپاهانت دست به این کار زد از بین رفت.

4FC3078E-E6F2-4DD5-A72C-8C965C11B07D

منبع: آرت نیوز پیپر

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها