{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش آنلاین ۱۲ اثر هنری ارزشمند سرقت شده با همکاری سامسونگ و متخصصان جنایات هنری

نمایش آنلاین ۱۲ اثر هنری ارزشمند سرقت شده با همکاری سامسونگ و متخصصان جنایات هنری
کدخبر : 2284
خبرنگار:

آثار مهمی از هنرمندان بزرگ جهان چون کلود مونه، ونسان ونگوگ و پل سزان و ... با روندی خاص و عجیب که خودشان شنیدنی هستند به سرقت رفتند. اگرچه محل فعلی آن‌ها یک معما است اما کنگره الکترونیکی سامسونگ با همکاری متخصصان جنایات هنری نمایشگاهی آنلاین از ۱۲ اثر مهم سرقت شده راه اندازی کرده‌ تا شاید راهی برای یافتن این آثار ارزشمند پیدا شود و هدفش جلب توجه مجدد به این آثار است.

هنرام‌روز: چگونگی سرقت برخی از این آثار نیز شایستگی تبدیل شدن به یک فیلم را دار است.

مثلا تابلوی نمایی از اورسوراواز اثر سزان در موزه اشمولین آکسفورد با روشی شبیه به ماموریت غیر ممکن دزدیده شد. در شب سال نوی ۱۹۹۹ ساعاتی قبل از شروع هزاره جدید سارقین از خلوتی موزه به دلیل جشن سال نو استفاده کرده و از داربست ساختمان مجاور موزه بالا رفتند و از طریق یک پنجره نورگیر شکسته وارد موزه شدند. انها حسگرهای حرکتی را با بمب دود مسدود کرده و تابلو را سرقت کردند.

76599A95-6288-46DE-87E2-0C717ED8FDA0

تابلوی پل واترلو اثر کلود مونه نیز در سال ۲۰۱۲ از کانستال روتردام سرقت شد. مادر یکی از سرقان اعتراف کرد که برای از بین بردن شواهد این سرقت و جنایات فرزندش تابلو را در اجاق گازش سوزانده. البته پلیس مدارک کافی برای اثبات این ادعا پیدا نکرده است.

1F291F92-F63B-4259-B00D-838E89248833

در حالی که نمایش این آثار تبلیغی برای تکنولوژی پیشرفته نور و رنگ سامسونگ است و افراد می‌توانند این آثار را به راحتی از خانه بازدید کنند اما برگزارکنندگان امیدوارند این نمایش به پیدا شدن این آثار هنری ارزشمند نیز کمک کند.

یکی از برگزار کنندگان این برنامه می‌گوید: «از گزارش های متناقض رسانه ای گرفته تا گمانه زنی‌های خبری، همه این‌ها می‌توانند حاوی سرنخ‌ها باشند. اما حجم اطلاعات زیاد است و بررسی آن می‌تواند طاقت فرسا باشد. این جایی است که فناوری و رسانه های اجتماعی می توانند با گردهم آوردن افراد به حل یک مساله کمک کند و احتمال دارد کلیدی پیدا شود که قفل این پرونده را باز کند.»

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها