{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حکاکی بر دیوار تاریخی در فلورانس احتمالا اثر میکل آنژ است!

حکاکی بر دیوار تاریخی در فلورانس احتمالا اثر میکل آنژ است!
کدخبر : 2288
خبرنگار:

نتیجه تحقیقات یک کارشناس آثار هنری «آدریانو مارینازو» نشان می دهد حکاکی چهره نیمرخ یک مرد بر دیواری تاریخی در ایتالیا احتمالا اثر «میکل آنژ» است.

هنرام‌روز: پیش از این این حکاکی که بر روی دیوار ساختمان تاریخی در فلورانس قرار دارد از سوی اغلب کارشناسان به عنوان اثری از «میکل آنژ» معرفی شده بود اما نتایج جدید این احتمال را پررنگ تر کرده است.

«آدریانو مارینازو» معتقد است شباهت بسیار زیاد این حکاکی و طراحی‌ای از «میکل آنژ» که در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود می‌تواند مهر تاییدی بر این فرضیه باشد که حکاکی متعلق به میکل آنژ است.

در طراحی که در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود نیم رخ چهره یک مرد در میان تصاویری از مریم مقدس و حضرت مسیح (ع) و چند تن دیگر قرار دارد و به همین دلیل است که تاکنون کمتر مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

«مارینازو» مشغول تحقیق درباره موضوع دیگری بود که چشمش به تصویری از این طراحی که در کتابی به چاپ رسیده بود خورد و ناگهان دریافت این طراحی شباهت بسیاری به حکاکی روی دیوار دارد.

نکته دیگر آن است موقعیت این دیوار به صورتی است که در معرض دید نگهبانان قرار داشته و جنس دیوار، به صورتی است که حکاکی بر آن کار آسانی نیست و فقط هنرمند توانمندی چون «میکل آنژ» از پس آن برمی‌آمد. در کنار این حکاکی عبارتی نوشته شده که احتمال درستی این فرضیه را بیشتر می‌کند: «چه کسی فکر می‌کند که این اثر من باشد؟»

منبع: آرت نت

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها