{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لیست هنرمندان برگزیده سال ۲۰۲۰ جایزه مجله هنری آپولو منتشر شد

لیست هنرمندان برگزیده سال ۲۰۲۰ جایزه مجله هنری آپولو منتشر شد
کدخبر : 2296
خبرنگار:

در بین هنرمندان برگزیده که از بین آن‌ها برنده نهایی انتخاب خواهد شد نام شیرین نشاط هنرمند ایرانی الاصل ساکن آمریکا نیز در کنار اسامی هنرمندانی چون گرهارد ریشتر و بریجیت رایلی دیده می‌شود. برگزیدگان این دوره از جایزه ۴ هنرمند زن و دو مرد هستند.

هنرام‌روز: جایزه هنر مجله آپولو که به صورت سالانه اعطا می‌شود مربوط به مجله هنر‌های تجسمی آپولو است که در سال ۱۹۲۵ در لندن تاسیس شد. این جایزه شامل هنرمند برگزیده، کتاب برگزیده، نمایشگاه برگزیده، موزه برگزیده و ... است.

 این مجله اطلاعاتی درباره بازار هنر، مصاحبه با هنرمندان، گزارش رویدادهای هنری و ... را پوشش می‌دهد.

هنرمندان برگزیده:

استیو مک کویین (کارگردان انگلیسی) Steve McQueen

با توجه به برگزاری نمایشگاه بزرگ عکس‌هایی از مدارس لندن در موزه تیت مدرن و انجام دیگر پروژه‌ها امسال برای استیو مکوویین سال شلوغی بود. این نمایشگاه عکس دیوارهای گالری همکف موزه تیت را پر کرد و تعریفی از لندن معاصر را ارائه داد. نسخه‌های بزرگتر این عکس‌ها به عنوان پروژه هنر عمومی هم در شهر لندن به نمایش گذاشته شد. او همچنین مشغول به ساخت فیلم و همکاری برای پروژه‌ای که پخش آن از ماه نوامبر در بی بی سی آغاز شد هم بود.

0F730573-817D-4F21-A657-90F00780AD27

شیرین نشاط

گالری گودمن لندن در ماه فوریه میزبان اولین نمایشگاه انفرادی شیرین نشاط در لندن بود. این نمایش دنباله نمایشگاه دیگر این هنرمند در موزه هنر مدرن لس آنجلس بود و نمایش اخرین فیلم این هنرمند «سرزمین رویاها» هم بخشی از آن بود.

شیرین نشاط لقب استاد عکاسی را در رویداد فوتو لندن را به دلیل نوع نگاه و خلق اثار هنری که معرف فرهنگ ایران و جوامع مذهبی هستند را به دست اورد و از آثار او تجلیل شد.

ADC80698-F489-4A4D-90DB-226BCE94C2D8

تویین اوجیه اودوتولا Toyin Ojih Odutola

نمایشگاه این هنرمند در ماه اکتبر در باربیکان افتتاح شد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

اثار این هنرمند جوان هم به دلیل مهارت فنی و هم به خاطر ایده بلند پروازانه‌اش «نظریه ضد برابری» که در بیش از ۴۰ نقاشی انعکاس یافته بود، مورد توجه قرار گرفت. این آثار تمدن باستانی را در نیجریه (زادگاه هنرمند) که توسط زنان مبارز اداره می‌شد را به تصویر مشیده بودند، گالری پرتره ملی لندن در سال ۲۰۱۹ او را یکی از مهیج ترین هنرمندان این روزها نامید. آثاری از این هنرمند بر روی کاغذ در نمایشگاهی در ماه سپتامبر در نیویورک در معرض دید قرار خواهند گرفت.

6D97C459-D155-4D4A-8360-300BC18D555F

هواردنا پیندل Howardena Pindel

این هنرمند ویدیویی تحت عنوان «طناب/آتش/آب» که به تعریفی کیفرخواستی علیه نژاد پرستی و خشونت در امریکا که سال‌ها مورد بی توجهی قرار گرفت را نمایش داد. این اثر این روزها با وجود مبارزات ضد نژاد پرستی در امریکا مورد توجه قرار گرفت و از قدرت زیادی برخوردار شد. نمایشگاه انفرادی اخیر هنرمند در موزه هنر بالتیمور شامل ویدیو ارت‌ها و کولاژهای عکس او بودند.

D5CD08BC-0191-4C92-BE77-894B0291FFF7

گرهارد ریشتر

در ماه سپتامبر از پنجره‌های رنگی که این هنرمند برای تول ابی قدیمیترین صومعه المان طراحی و اجرا کرده بود رونمایی شد. او اکنون ۸۸ ساله است و از این اثر به عنوان یکی از مهمترین آثارش یاد کرده‌است و به نظر می‌رسد بعد از این نمایشگاه‌هایی برای بزرگداشت دستاوردهای این هنرمند برگزار شوند.

4A4FEC3A-D94A-49B1-8C5F-64023917F15E

بریجیت رایلی

بزرگترین نمایشگاه با مرور بر آثار بریجیت رایلی اکتبر گذشته در گالری های وارد اسکاتلند برگزار کرد که ۷۰ سال فعالیت او در زمینه رنگ و هنر را مرور می‌کرد. نمایشگاهی از آثار او نیز در ماه ژوئن در گالری دیوید زویرنر لندن که تحت تاثیر پل کلی خلق شده بود را به نماش گذاشت. بنیاد این هنرمند نیز طی پژوهشی ارتباط بین نقاشی‌ها و چاپهای این هنرمند از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۲۰ کشف کرد.

0B5572C6-D89C-43D2-A58E-EE5E523DDF1F

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها