{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دوچرخه کنار جدیدترین اثر بنکسی ناپدید شد

دوچرخه کنار جدیدترین اثر بنکسی ناپدید شد
کدخبر : 2314
خبرنگار:

در ماه اکتبر نقاشی دیواری از دختر بچه‌ای که مشغول بازی هولاهوپ با یک چرخ دوچرخه بود و در کنارش دوچرخه‌ای واقعی که تنها یک چرخ داشت قرار داشت بر دیوار محله‌ای در ناتینگهام پدیدار شد. در همین بین گمانه‌زنی درباره اینکه این اثر بنکسی است یا نه آغاز شد و در نهایت بنکسی اعلام کرد که این اثر اوست. البته در همین بین شخصی با اسپری قسمتی از اثر را پوشاند و در نهایت حفاظی پلاستیکی جلوی آن قرار گرفت. اما خبرهای جدید نشان می‌دهد که این روزها دوچرخه کنار اثر که بخشی از اثر هنری بود و ساکنان محله می‌گفتند همزمان با خلق اثر در آن‌جا قرار گرفته ناپدید شده‌است. این اتفاق موجب ناراحتی مردم این محله شد.

هنرام‌روز: معلم یک دبستان در منطقه ناتینگهام جزو اولین کسانی بود که صبح یکشنبه متوجه شد دوچرخه سر جای خود نیست. او به روزنامه گاردین در این باره گفت: «همه درباره این موضوع صحبت می‌کنند. دوچرخه سر جای خود نیست. این شرم آور است. کسی که دوچرخه را برده تنها به بنکسی بی احترامی نکرده است بلکه این بی احترامی به کل مردم ناتینگهام است.»

البته به نظر می‌رسد این طبیعتِ هنر شهری است که در پی ارتباط با شهر و مردم آسیب ببیند یا تغییر کند. این اثر با اینکه پشت حفاظ قرار گرفت حداقل دو بار با اسپری رنگی خط خطی شده‌است و این تنها اثر هنری شهری نیست که چنین اتفاقی برایش می‌افتد. پیش از بنکسی چند موش را در متروی لندن نقاشی کرد که پیام استفاده از ماسک و مایع ضد عفونی کننده برای مردم داشت اما این آثار در پی ضد عفونی مترو پاک شدند.

2400

این معلم افزود: «این واقعا ناراحت کننده است که برخی از افراد می‌خواهند هنر بنکسی را نابود کنند. آن‌ها دقیقا می‌خواهند چه چیزی به دست بیاورند؟ امیدوارم دوچرخه به زودی به جای خود بازگردد. گاهی اوقات پیزها به صورت جادویی مجددا ظاهر می‌شوند.»

افراد دیگر نیز اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه از ناپدید شدن دوچرخه ناراحتند کردند. آن‌ها می‌گویند بنکسی در چنین شرایطی این اثر هنری را به مردم هدیه داد ...

خانمی که در سالن زیبایی کنار نقاشی کار می‌کند گفت: «همه از دیدن این نقاشی هیجان زده بود و بسیاری برای دیدن آن به این منطقه آمدند و دوچرخه هم همزمان با ظاهر شدن نقاشی بنکسی آن‌جا قرار گرفته است.»

بنکسی هنوز درباره ناپدید شدن دوچرخه در اینستاگرامش اظهار نظری نکرده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها