{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ماکت کوسه فیلم «آرواره‌ها» در موزه آکادمی تصاویر متحرک لس انجلس نصب شد

ماکت کوسه فیلم «آرواره‌ها» در موزه آکادمی تصاویر متحرک لس انجلس نصب شد
کدخبر : 2321
خبرنگار:

این موزه در اوریل ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد و مدل ۲۵ فوتی کوسه فیلم آرواره‌ها یکی از آثار مهمی است که در آن به نمایش درمی‌آید.

هنرام‌روز: این مدل بزرگترین شی نمایشی این موزه است و از قالب اصلی فیلم آرواره‌های استیون اسپیلبرگ ۱۹۷۵ ساخته شده‌است و تنها مدل این فیلم پرطرفدار است که هنوز وجود دارد.

این مدل در سال ۱۹۷۵ برای عکاسی طرفداران این فیلم برای استودیوی جهانی فیلم هالیوود ساخته‌شده بود و تا سال ۱۹۹۰ همانجا در معرض دید عموم بود تا اینکه به باغ اشیا بدون استفاده در کالیفرنیا رفت و در سال ۲۰۱۶ اصالت ان توسط یک کارشناس جلوه‌های ویژه سینما تایید شد. پس از آن توسط صاحب این باغ ناتان ادلن به موزه تصاویر متحرک اهدا شد. ناتان ادلن علاقه شخصی به این مدل کوسه داشت و درباره آن می‌گوید مانند یکی از اعضای خانواده ما بود.

کارکنان موزه برای نصب این مجسمه بزرگ مجبور شدند چند پنجره بزرگ بیرونی ساختمان موزه را بردارند تا مدل وارد موزه شود و به گونه‌ای قرار گرفته که از بیرون توسط رهگذاران قابل دیدن باشد.

187BB7EF-8B3B-434B-9833-B40AFBEDAC27

مدیران موزه از نصب این مدل هیجان زده‌اند و می‌گویند مشتاقانه منتظر افتتاح موزه و حضور علاقه مندان در موزه و مواجهه آن‌ها با یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما هستند.

E753F4C9-8930-4CE5-A08C-7A60CB3B2136

فیلم آرواره‌ها داستانی از حمله‌ یک کوسه بزرگ سفید به انسان‌ها و تلاش‌های یک افسر پلیس برای حفاظت از مردم در برابر این کوسه است. آرواره‌ها بر پایهٔ رمانی به همین نام نوشته پیتر بنچلی ساخته شده‌است.

این فیلم اولین فیلم مهم اسپیلبرگ محسوب می‌شود و دلیل شهرت آن  سبک نو آورانهٔ و خاصی ایت که در سال‌ها داشت و موجب شد تا در سطح جهانی مورد استقبال قرار گیرد. این فیلم تا سال ۱۹۷۷ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود و با احتساب نرخ تورم نیز در بین ده فیلم پر فروش جهان قرا می‌گیرد. این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب سایت imdb است و ادامه ان توسط دیگر کارگردانان در سال‌های بعد ساخته شد.

منبع آرت نیوز پیپر

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها