{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سال ۲۰۲۰ یکی از تکان دهنده‌ترین و پر تلاطم ترین سال‌ها بود

سال ۲۰۲۰ یکی از تکان دهنده‌ترین و پر تلاطم ترین سال‌ها بود
کدخبر : 2331
خبرنگار:

آمارهای ثبت شده بازار هنر نشان از افت خرید و فروش آثار نسبت به سال‌های گذشته داشت و تغییرات زیادی در برنامه از پیش نوشته شده این سال اتفاق افتاد. تعداد زیادی از رویدادها لغو شدند. برخی از آن‌ها به زمانی دیگرموکول شدند و برخی به صورت آنلاین برگزار شدند. در این بین موزه‌ها و موسسات هنری آسیب اقتصادی فراوانی دیدند اما سعی در نوشتن برنامه‌ای جدید کردند تا بر شرایط سخت هر قدر هم کم غلبه کنند. این از هم پاشیدگی و مشکلات باعث گفت و گو و خلاقیت شد. در این گزارش برخی از مدیران هنری موسسات و رویدادهای مهم پیش بینی خود را درباره سال آینده میلادی و بازار هنر و رویدادهای هنری با نشریه آرت نیوز پیپر در میان گذاشتند.

هنرام‌روز:

مارک اشپیگلر، مدیر جهانی هنر بازل

بر اساس پیشبینی‌های فعلی می توان انتظار داشت تا اواسط سال آینده مردم واکسینه شده و سفرهای بین المللی آغاز گردد. البته روند برگزاری برنامه‌ها به پیش از این و سال ۲۰۱۹ بازنخواهد گشت اما مشخصا مردم آرزو دارند که آثار هنری را از نزدیک ببینند و در رویدادها حضور داشته باشند اما نسخه آنلاین این رویدادها نیز بر جای خود باقیست.

الکس لاگزدیل مدیر اجرایی گالری لیسون

میراث سال ۲۰۲۰ چیست؟

استقبال گسترده از آثار هنری هنرمندان زن و هنرمندانی که پیش از این نادیده گرفته می‌شدند. حالا این هنرمندان به خاطر سهمی که در هنر و تاریخ آن دارد شناخته شده هستند. البته سایر موارد درباره بازار هنر مشخص نیست خصوصا زمانی که سوال درباره جایگاه هنر در اجتماع و سیاست در بین باشد. البته حمایت دولتی از آموزش هنر و موسسات فرهنگی هنری در کوتاه مدت و این روزها می‌تواند برای سلامت طولانی مدت دنیای هنر مفید باشد.

ویکتوریا سیدال، عضو هیدت مدیره رویداد هنری فریز

امسال سالی متفاوت و چالش برانگیز بود. اما نکاتی مثبتی هم در خود داشت که حتی در تاریکترین زمان‌ها درخشیدند. مثلا همه به این نتیجه رسیدند که ما یک جامعه هستیم و برای گذر از این شرایط به شکلی مطلوب با یکدیگر همکاری کنیم. استقبال مردم از فناوری نمایش آنلاین و اتفاقاتی که در زمینه شفافیت در قیمت‌ها به دلیل فروش آنلاین افتاد از نکات قابل توجه شرایط کنونی بود. اما قطعا همه دلتنگ نمایشگاه‌های حضوری و شور و شوق آن هستند.

راکب سایل، مدیر رویداد هنری آدیس، آدیس بابا و لندن

دوران کنونی باعث بهبود ارتباط گالری داران با مشاغل دیگر شد. گالری‌ها مانند دیگر مشاغل در سالی گذشت مجبور شدند برای روند حرفه‌ای خود به روش‌های جدید روی بیاوردند. نکته دیگری که امسال متوجه شدیم هم این بود که محدودیت در سفرها باعث شد که مجموعه داران محلی از شهر خود آثار هنری بخرند. پیش بینی من این است که بعد از اینکه شرایط به حالت عادی هم بازگردد گالری‌ها و رویدادهای بین المللی علاوه بر فعالیت بین المللی برای خریداران محلی هم فعالیت کنند. پیش از همه گیری بحث‌هایی درباره روند تخریبی تاثیراتی که دنیای هنر بر محیط زیست می‌گذاشت در میان بود. بنابراین بعد از این تمام خریدران هنری قبل از مسافرت به میزان کربنی که تولید می‌کنند فکر خواهند کرد و نمایشگاه‌ها هم برای خریداران محلی و هم بین المللی آماده خواهند شد.

استوارت شیو ، از مدیران گالری هنر مدرن  لندن

گردش مالی گالری ما در سال ۲۰۲۰ کاهش داشت. اما آنچه این روزها برای من جالب بود بررسی حاشیه سود ناخالص بود که در روزهای قرنطینه به طور قابل توجهی افزایش داشت. در بعضی از ماه‌ها تا ۴ برابر سال قبل بود. این نشان می‌دهد که می‌توان با برگزاری نمایشگاه در گالری خود و امکانات خودی و نه امکانات بین المللی نیز به فعالیت ادامه داد.

کنی شاشتر ، نویسنده ، هنرمند و فروشنده هنر ، نیویورک

"دنیای هنری این روزها نسبت به برابری جنسیتی و تبعیض نژادی آگاهی زیادی پیدا کرده‌است. این دنیا همچنین با استفاده از فناوری و برگزاری رویدادهای آنلاین متحول شد. یکی از اتفاقات جالب این سال ۱میلیون تماشاگر حراج آنلاین ساتبیز و کریستیز بود. این در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه پیدا خواهد کرد چرا که افراد زیادی تا زمانی که کرونا به طور کامل مهار نشود به سفر نخواهند رفت.

نیکلاس مکلین، گالری مکلین لندن و نیویورک

آیا همه گیری تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت؟ برگزیت چه تاثیری بر بازار هنر لندن می‌گذارد؟ یا انتقال قدرت در آمریکا بر روند کار بازار هنر در سراسر جهان تاثیر گذار است؟ من به شخصه به آینده بازار هنر در سال ۲۰۲۱ خوشبین هستم چرا که تجارت هنر در زمان‌های بی ثبات و عجیب همواره مانند یک خانه امن بوده‌ و ادامه داشته‌است.

امیلی تسینگو ، مشاور هنری ، لندن

یکی از اتفاقات سال ۲۰۲۰ استفاده از فناوری آنلاین در خرید و فروش آثار هنری بود و میراث این اتفاق برای سال بعد این است که تجارت کاملا دیجیتال راه حل قابل اعتمادی برای آینده بازار هنر نیست. شرایط متفاوت سالی گذشت موجب می‌شود تنها مجموعه دارانی که با شناخت عمیق و درک درست هنر به کارشان مشغول اند در موقعیت قوی تری قرار بگیرند.

 گیومه سروتی ، مدیر اجرایی کریستیز

تاریخ نشان می دهد که بازار هنر از انعطاف پذیری طبیعی برخوردار است  بنابراین من مطمئن هستم که سال ۲۰۲۱ از سال ۲۰۲۰ بهتر خواهد بود. اما اگر بازار هنر به طور کلی در اولویت ها و تصویرغیر شفاف و مبهم خود تجدید نظر نکند سال ۲۰۲۱ یک فرصت از دست رفته خواهد بود. بازارهنر از نظر تنوع مخاطبان و عدالت در مخاطبان و اشخاصی که آثارشان خرید و فروش می‌شود مشکل دارد بنابراین مهمترین برنامه برای سال آینده گسترش طیف مشتریان از طریق نوآوری و شفافیت بیشتر است.

چارلز اف استوارت ، مدیر اجرایی ساتبیز

سال ۲۰۲۰ سال استفاده از فناوری دیجیتال در بازار هنر بود  و سال ۲۰۲۱ نگاهی مجدد به حضور فیزیکی افراد در بازار هنر است. سالی که گذشت روحیه همکاری بین افراد جامعه را تقویت کرد که یکی از اتفاقات مفید این همه گیری بود.

 ملانی کلور ، مشاور هنری ، لندن

سال ۲۰۲۱ با شعار کم بیش است. نمایشگاه‌ها و رویدادهای کمتر و درک بیشتر مزایای اعتماد ، دانش و همکاری است.

 مورین بری ، مدیر اجرایی انجمن فروشندگان هنر آمریکا (ADAA)

سال ۲۰۲۰ باعث شد که گالری‌ها هم همچون دیگر مشاغل انعطاف پذیرتر عمل کنند. فروش آنلاین به یک استراژی تبدیل شد که تمام گالری‌ها از آن استقبال کردند چیزی که پیش از این از آن استقبال نمی‌شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها