{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سازه فلزی اسرارآمیز صحرای یوتا ناپدید شد

سازه فلزی اسرارآمیز صحرای یوتا ناپدید شد
کدخبر : 2335
خبرنگار:

سازه فلزی مرموزی که توسط اداره منابع حیات وحش و ایمنی عمومی ایالت یوتا، به ارتفاع ۳ متر و ۶۵ سانتی متری (۱۲ فوتی) و در تاریخ ۱۸ نوامبر کشف شد، ناپدید شده‌است.

هنرام‌روز: از آن زمان، افرادی از این سازه بلند دیدن کردند. این سازه فلزی فرضیه‌هایی را درباره نقش بیگانگان و بشقاب پرنده‌ها (یوفو) برانگیخته است. برخی نیز آن را با فیلم مشهور علمی تخیلی سال ۲۰۰۱ یعنی «ادیسه فضایی» مقایسه کرده‌اند.

قابل قبول‌ترین توضیحی که تاکنون متخصصان هنر ارائه داده‌اند این است که احتمالا این سازه، اثر «جان مرک کراکن» هنرمند است. با این حال نه گالری این هنرمند و نه شخص دیگری درباره مطلع بودن از منشا این اثر، توضیحی نداده‌اند. برخی نیز حدس می‌زنند احتمالا یکی از طرفداران این هنرمند این سازه را ساخته‌است. آقای زوئیرنرصاحب  گالری که جان مرک کراکن با آن کار می‌کرد ابتدا مطمئن بود که این اثر «قطعا» کار مک‌کراکن باشد ولی بعد این نظر را منتفی دانست.

85D28C7F-96A4-4669-A042-AEEB866EAA4B

تصویری اثری از کراکن در کنار سازه

او به روزنامه «هنر» گفت: «گرچه این کار جزو آثار هنرمند آمریکایی مرحوم جان مک‌کراکن نیست، گمان ما این است که این اثر یک یادبود هنری از سوی هنرمندی است که آن را به یاد مک‌کراکن ساخته است.»

F098F134-86D7-4505-9944-CC2DF28C5B7F

جان مرک کراکن در حال خلق اثر در کارگاهش

ستوان نیک استریک از اداره ایمنی عمومی این ایالت گفت آن‌ها فکر می‌کنند «این کار چیدمان هنری کسی یا تلاشی در این جهت است. سازه مزبور دارای «میخ‌های پرچ ساخت بشر» است و تا عمق نامعلومی داخل سنگ فرو رفته است وکسی وقت گذاشته و با نوعی ابزار حفاری یا چیزی شبیه آن واقعا زمین را به شکل همین شیء سوراخ کرده و آن را به خوبی داخل شکاف جاسازی کرده است. »

وی افزود: «عجیب است. در این نزدیکی جاده‌هایی وجود دارد اما آوردن ابزارآلات برش سنگ و حمل فلز، که بیش از ۱۲ فوت (۳.۶۵ متر) ارتفاع دارد، در منطقه دورافتاده‌ای مثل این جا واقعا عجیب است و مسؤولین هیچ اطلاعی ندارند که این شیء چه مدت است در این نقطه کار گذاشته شده است.  آن چه ما می‌دانیم این است که نصب آن در دهه ۴۰ یا ۵۰ انجام شده است.»

ED7BD488-165A-4A94-BF3E-8055292350E8

هنوز مشخص نیست چه کسی این سازه را آنجا نصب کرده بود و چه کسی آن را برداشته است. در ابتدا مقامات حاضر به افشای محل این سازه نبودند، زیرا بیم آن داشتند که افرادی در تلاش برای پیدا کردن مکان آن در مناطق دور افتاده کویر، گم شوند.

اما جستجوگرهای اینترنتی در ردیت (Reddit)، مختصات منطقه را پیدا کردند و ماجراجویان را بر آن داشتند از این سازه فلزی شگفت‌انگیز دیدن کنند.

تیم اسلین  کاربر ردیت  که محل این سازه را در «گوگل ارت» پیدا کرد و مختصات مکانی آن را به اشتراک گذاشت‌، فاش کرد که وی هفته گذشته مسیر بالگردی را که برای اولین بار این سازه را کشف کرد، ردیابی کرده و جاهایی که خارج از رادار بود را مشخص کرده است.

آقای اسلین گفت: «من می‌دانستم اگر محل این سازه اطلاع رسانی عمومی شود، مردم برای بازدید از این منطقه خواهند رفت. من برای فاش کردن این مکان، پیام‌‌های تند و خشنی دریافت کردم. اما اگر من این مکان را پیدا نمی‌کردم، احتمالا شخص دیگری به زودی این منطقه را پیدا می‌کرد.

حالا در جدیدیترین اخبار منتشر شده  اداره مدیریت زمین‌های ایالت یوتا اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر ناپدید شدن این سازه به دست «گروهی ناشناس»، مشاهده کرده‌اند.

تعدادی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این ستون فلزی ناپدید شده است و مردم با بقایای این بنا (یک مثلث کوچک) عکس گرفته‌اند.

97BF2924-CE27-42F1-81BB-AA0D7EC270C6

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها