{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در سال ۲۰۲۰ بازدید مجازی از موزه بیشترین تعداد جستجوی گوگل را به خود اختصاص داد‌ه‌است

در سال ۲۰۲۰ بازدید مجازی از موزه بیشترین تعداد جستجوی گوگل را به خود اختصاص داد‌ه‌است
کدخبر : 2362
خبرنگار:

آمار منتشر شده توسط موتور جستجوگر گوگل نشان می‌دهد بازدید مجازی موزه‌ها محبوبترین جستجوی گوگل در سال ۲۰۲۰ بودند. البته میزان این جستجو در ماه مارس در اوج خود بوده و اکنون به میزان قبل از قرنطینه بازگشته و این روزها جستجوی دوره‌های اموزش مجازی رو به افزایش است.

هنرام‌روز: سالی که گذشت با تعطیلی تمامی مشاغل، مدارس و موزه‌ها و موسسات فرهنگی و هنری همراه بود، جستجوی تورمجازی موزه‌ها در صدر جستجوهای موتور جستجوگر گوگل بوده‌اند. این در حالی است که موارد دیگری چون نتیجه انتخابات امریکا، جستجوی دوره‌های اموزشی انلاین، ازدواج مجازی و سفرهای مجازی و بازدید از شهرهای مختلف هم در دسته بندی جستجوهای پر بازدید گوگل قرار گرفته‌اند.

برخی از موزه‌ها این روزها برای برون رفت از شرایط بد اقتصادی برگزاری بازدیدهای مجازی با فروش بلیت را به عنوان راه حلی جدید انتخاب کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد اوج علاقمندی افراد برای بازدید مجازی موزه‌ها مربوط به بازه زمانی ۱۵ تا ۲۱ مارس و تقریبا هم زمان با ورود کرونا به امریکا و اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه و خانه نشینی اجباری افراد است و اکنون مقدار جستجوی چنین برنامه‌هایی به میزان قبل از تعطیلی‌های ناشی ویروس کرونا رسیده‌است.

اما میزان جستجوی دوره‌های اموزش مجازی که اوایل قرنطینه چندان مورد علاقه افراد نبود با تعطیلی طولانی مدت مراکز اموزشی به طور چشمگیری افزایش یافته‌است. 

احتمال دارد این نتیجه ناشی از این باشد که بازدیدهای مجازی اولین راه حل برای سرگرم کردن کودکانی باشد که در خانه گیر افتاده‌اند و این کاهش میزان ان نسبت به اولین روزهای قرنطینه نشان می‌دهد جایگزین‌‌های مناسب و موفقی برای کارهای حقیقی که پیش از ان انجام می‌شد، نیستند.

لتیتزیا تریوز کیورتور نمایشگاه‌های هنری و بکی از افرادی برای تور مجازی نمایشگاه ارتمیزیا جنتیلسکی که برای تماشای مجازی این نمایشگاه با نصف قیمت بلیت تبلیغ می‌کند نیز می‌گوید خودش طرفدار بازدید مجازی از موزه‌ها نیست. او به مجله تایمز در این باره گفته که یکی از این برنامه‌ها را امتحان کرده‌است و مجبور بوده ماوس کامپیوتر را به اطراف بکشاند تا به نقاشی‌ها نگاه گند. این تجربه برای او ناامید کننده بود و در دومین اتاق مجازی متوقف شده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها