{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اداب روزانه هنرمندان بزرگ

شماره ۱ «لوئیز بورژوآ»

شماره ۱ «لوئیز بورژوآ»
کدخبر : 2367
خبرنگار:

زندگی هنرمندان بزرگ علاوه بر اطلاعات درباره آثار و نمایشگاه‌هایشان شامل اطلاعات جذاب دیگر چون برنامه روزانه ان‌ها هم هست و شاید همین برنامه روزانه منظم باعث پیشرفت و موفقیت آن‌ها بوده‌است. در این گزارش درباره برنامه روزانه لوئیز بورژو می‌خوانید.

هنرام‌روز: به گفته دستیار لوئیز بورژوآ، «جری گورووی» برنامه روزانه این هنرمند شامل کارهایی همیشگی و روالی منظم و غیر قابل تغییر بود. هر روز صبح از خواب بیدار می‌شد و یک لیوان چای با مقدار کمی مربا می‌خورد. گورووی هر روز ساعت ۱۰ به دنبال بورژوا می‌رفت و با هم به اتلیه هنرمند در کارخانه سابق بلو جینز می‌رفتند.

3FC62C65-7F94-417F-96BE-880D6719A104

این روال چنان در زندگی هنرمند مهم و ثابت بود که اثری تحت عنوان «ساعت ۱۰ زمانی که تو نزد من می‌آیی» را خلق کرد که اثر دست‌های خودش و دستیارش بود. بورژوا در استودیواش در سکوت مطلق کار می‌کرد و به گفته دستیارش کمترین صدا او آزار را می‌داد. او عموما صبح‌ها را به انجام کارهای سنگیتر چون اماده سازی قطعات برای جوشکاران می‌پرداختند و بعد از ناهار چندین ساعت نقاشی می‌کشید. این روند به او اجازه می‌داد تا نیرویش را بازیابد و مجددا به کارهای سنگین‌تر مربوط به مجسمه سازی و پیکر تراشی بازگردد. 

* لوئیز بورژوا «۲۵ دسامبر ۱۹۱۱ پاریس- ۳۱ می ۲۰۱۰ نیویورک»

این هنرمند فرانسوی الاصل ساکن نیویورک بیشتر به واسطه مجسمه‌های عنکبوتش با ابعاد بزرگ شناخته می‌شود و گفته می‌شد بعد از ۶۰ سالگی به شهرت رسید. او مجسمه مامان (عنکبوت بزرگ) با ارتفاعی بیش از ۹متر، از برنز، فولاد و مرمر در اواخر دهه ۱۹۹۰ با الهام از مادر بافنده‌اش ساخت. مادری قوی با روحیه حمایت‌گر و باهوش. این مجسمه در محوطه موزه گوگنهایم بیلبائو نصب است.

 سال ۲۰۱۵ یکی از اثار این هنرمند در حراج کریستیز به قیمت ۲۸.۸ میلیون دلار فروخته شد و رکورد دومین اثری هنری گران قیمت یک هنرمند زن را از ان خود کرد. 

 *جری گورووی هنرمندی است حدودا ۳۰ سال به عنوان دستیار لوئیز بورژوآ در کناراو مشغول به کار بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها