{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آداب روزانه هنرمندان بزرگ

شماره ۲ «جورجیا اوکیف»

شماره ۲ «جورجیا اوکیف»
کدخبر : 2368
خبرنگار:

زندگی هنرمندان بزرگ علاوه بر اطلاعات درباره آثار و نمایشگاه‌هایشان شامل اطلاعات جذاب دیگر چون برنامه روزانه ان‌ها هم هست و شاید همین برنامه روزانه منظم باعث پیشرفت و موفقیت آن‌ها بوده‌است. در این گزارش درباره برنامه روزانه جورجیا اوکیف می‌خوانید.

هنرام‌روز: جورجیا اوکیف در سال ۱۹۶۶ در یک مصاحبه گفت: «صبح بهترین زمان است، هیچ کس اطراف شما وجود ندارد. بنابراین مایه تعجب نیست که وقتی این هنرمند در سال ۱۹۴۸ به نیومکزیکو رفت با طلوع افتاب از خواب بیدار می‌شد. او بعد از بیدار شدن اتش روشن می‌کرد تا چای درست کند سپس در رختخوابش لم می‌داد تا سحر را تماشا کند و بعد راهی پیاده روی نیم ساعته به سمت کویر جنوب غربی می‌شد. او هنگام پیاده روی یک چوب دستی به همراه داشت تا مارهای جغجغه‌ای مسیر پیاده روی را کنار بزند.

62439379-4455-433C-9275-D52AD08B91EE

ساعت ۷ صبح صبحانه‌ای که آشپزش برایش اماده کرده بود را می‌خورد. تخم مرغ اب پز یا خرد شده، نان با مربا، میوه‌های خرد شده و قهوه یا چای. بعضی روزها صبح دوست داشت تا در باغش با دوستانش زمان بگذراند اما روزهای محبوب اوکیف ان روزهایی بودند که در استودیواش سپری می‌شد. «دوباره به نقاشی برمی‌گردم چرا که نقاشی نقطه اوج است، جایی که کارهای دیگر را برای آن انجام می‌دهم.»

*جورجیا اوکیف «۱۵ نوامبر ۱۸۸۷- ۶ مارس ۱۹۸۶»

جورجیا اوکیف نقاش امریکایی به واسطه نقاشی‌هایش از مناظر شهر نیویورک، نیومکزیکو و گل‌های بزرگش شناخته می‌شود. او همچنین یکی از اولین هنرمندان زن است که بخاطر روند متنوع آثارش تحسین منتقدان جهانی را به‌دست اورد. اوکیف در سال ۱۹۷۱ متوجه شد که قدرت بینایی‌اش رو به کاهش است. در سال ۱۹۷۶ کتاب زنگی نامه این هنرمند منتشر شد و در لیست پر فروش ترین کتاب‌ها قرار گرفت.

*جورجیا اوکیف: «زمانی که یک گل را در دستتان می‌گیرید و به ان نگاه می‌کنید، ان گل در ان لحظه جهان شماست. من می‌خواهم این جهان را به اشخاص دیگر بدهم. زندگی بیشتر مردم در عجله می‌گذرد، آن‌ها فرصتی برای تماشای گل ندارند. من می‌خواهم آن‌ها چه بخواهند و چه نخواهند آن را ببینند.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها