{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جف کونز هنرمند مشهور هنر و خلاقیت آموزش می‌دهد

جف کونز هنرمند مشهور هنر و خلاقیت آموزش می‌دهد
کدخبر : 2379
خبرنگار:

جف کونزیکی از مشهورترین هنرمندان معاصر که برخی افراد آثارش از موفقترین نمونه‌های هنر معاصر می‌دانند و برخی دیگر آثارش بازار پسند و مبتذل می‌خوانند در پلتفرم آموزشی MasterClass به آموزش هنر و خلاقیت می‌پردازد. او همچنین در این کلاس‌ها اتفاقاتی که موجب خلق برخی آثارش شده‌است را توضیح می‌دهد. در این دوره آموزشی جف کونز با بیانی صمیمانه درباره فلسفه و نگاه خود در روند خلق آثار هنری صحبت می‌کند و تجربیات خود را با علاقه مندان به اشتراک خواهد گذاشت.

هنرام‌روز: دیوید روجیر ، بنیانگذار و مدیرعامل MasterClass ، در باره این کلاسها می‌گوید: "جف کونز به عنوان یکی از موفقترین هنرمندان هم به لحاظ تجاری و هم به دلیل ارتباط آثارش با مردم، از شرکت کنندگان کلاسش می خواهد که شک و تردید را کنار بگذارند و به غرایز خود اعتماد کنند. هر کس که به هنر و خلاقیت علاقه داشته باشد می تواند در این کلاسها از جف کونز بیاموزد. "

این دوره آموزشی برای هر علاقه مند به هنر مفید خواهد بود. شرکت کنندگان این کلاس می‌آموزند که چگونه تجربیات روزمره خود را به ایده‌ای برای خلق اثر هنری تبدیل کنند. در این دوره‌ها جف کونز به توضیح درباره عناصر شکل دهنده اثر هنری چون رنگ، فرم، ایده و ... می‌پردازد و قرار است که روند ساخت یکی از جدیدترین آثارش نیز در این کلاس‌ها نشان داده شود.

بعد از پایان این دوره هنرمندان می‌توانند تصمیمات خلاقانه تری برای خلق آثارشان بگیرند و افراد غیر هنرمند نیز می‌توانند تجربه‌ای عمیق تر در زندگی روزمره خود داشته باشند. جف کونز از شرکت کنندگان این دوره می‌خواهد که با اعتماد به نفس باشند و به احساسات خود اعتماد کنند و به هنر و اثر هنری به عنوان یک محصول نهایی فکر نکنند بلکه به عنوان فرآیندی برای تبدیل شدن به چیزی بزرگتر و مهم‌تر فکر کنند.

98-02-c32-4077

طی 35 سال گذشته جف کونز به یکی از محبوب ترین و تاثیر گذارترین هنرمندان بعد از جنگ آمریکا تبدیل شده‌است.او می‌گوید اساس و پایه هنر را از پدرش که یک معمار داخلی بود یاد گرفته‌است. اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند در سال 1980 برگزار شد. او در موسسات هنری معتبر جهان چون مرکز پومپیدو در پاریس نمایشگاه داشت و اثارش در بسیاری از آن‌ها به صورت داذمی نصب است. سال گذشته مجسمه گل‌های لاله این هنرمند نیز در پاریس نصب شد.

پلتفرم MASTERCLASS نیز در سال 2015 راه اندازی و دارای دوره‌ها آموزشی در زمینه‌های متنوعی چون سرگرمی، اقتصاد، هنر ورزش، نویسندگی و ... با بهترین اساتید است.

جف کونز در ویدئوی کوتاه تبلیغاتی دوره آموزشی‌اش چنین می‌گوید:

هنرمند بودن به معنای این است که می خواهید چیزی بسازید، اما کار خود را با یک بوم سفید چگونه آغاز می‌کنید؟

من دوست دارم که با یک ایده شروع کنم .ایده ها از احساست به وجود می آیند. شما بدون احساسات ایده ای ندارید. هنر تنها در تابلوی نقاشی یا سطح مجسمه‌ای نیست  که به آن نگاه می‌کنید، هنر در درون شماست، زمانی که چراغ‌های موزه‌ها خاموش می شود، آن‌جا هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما در درون شما چیزی وجود دارد. ما به دنبال انعکاس تجارب روزمره شما در ایده‌هایتان هستیم تا بتوانیم آ«‌ها را در جایی استفاده کنیم که معنایی متفاوت داشته باشند.  من می خواهم عمده عناصر سازنده هنر را به شما نشان دهم:

رنگها

رنگها حامل معنی هستند

بافت یا تکسچر

چیزی که انگشتان شما و من حس می کند

مقیاس و فرم  

این‌جا هیچ قانونی وجود ندارد ، هر چیزی در زندگی شما منبعی برای خلاقیت است  و هر چه بیشتر به این موضوع فکر کنید می‌توانید معنای بیشتر و عمیق تری در زندگی خود پیدا کنید.

چیز خاصی در من و تجربیاتم از زندگی وجود ندارد غیر از اینکه من آن‌ها تجربه من هستند و من از آن‌ها استقبال می‌کنم. تجربیات، خاطرات و همه چیز شما کامل و کافی است.

تنها چیزی که لازم است این است که به خود اعتماد به نفس داشته باشید تا علایق خود را دنبال کنید و این علاقه مندی ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. جهان به تمام کسانی که دوست دارند هنرمند باشند احتیاج دارد.

لینک ویدئوی تبلیغاتی دوره آموزشی جف کونز. (با فیلتر شکن ببینید)

news4-1

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها