{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چند تصویر پر بازدید فضای مجازی در سال ۲۰۲۰

چند تصویر پر بازدید فضای مجازی در سال ۲۰۲۰
کدخبر : 2397
خبرنگار:

سالی که گذشت دنیا به معنای کلمه درگیر ویروس بود. در این بین رسانه‌های مجازی و برخی از آثار هنری به بستری برای شرح شرایط جهان پرداختند و برخی تصاویر و آثار هنری مردم به رعایت بهداشت دعوت کردند. در این گزارش برخی از به یاد ماندترین تصاویر فضاهای مجازی در سال ۲۰۲۰ آورده شده‌است. تصاویر و پست‌هایی که بینندگانی از سراسر جهان داشتند. برخی از آن‌ها را دیده‌ایم اما احتمالا طراحشان را نمی‌شناسیم.

هنرام‌روز:

خوان دلکان و والنتینا ایزاگویر، شکستن زنجیره ابتلا

این زوج هنرمند با انتشار ویدیوئی از اشتعال کبریت‌ها در کنار یکدیگر و عدم اشتعال در صورت ایجاد فاصله به لزوم رعایت فاصله بین مردم و شکست زنجیره ابتلا به کرونا تاکید کردند. این ویدئو پیام‌هایی همچون رعایت فاصله و ماندن در خانه را به گوش مخاطبانش رساند.

safety-match

خوزه مانوئل بالستر، شاهکارهای هنری خالی از انسان

خوزه مانوئل بالستر از سال ۲۰۰۶ شروع دخل و تصرف در نقاشی‌هی آشنای تاریخ هنر کرد اما با آغاز کرونا و لزوم ماندن در خانه و لغو برنامه‌های جمعی فضاهای نقاشی‌های شناخته شده تاریخ هنر بدون حضور فیگور انسان‌ها بازسازی کردند. حتی افراد دنیای نقاشی‌ها نیز در خانه ماندند. (مثل تابلوی تولد ونوس بوتیچلی که ونوس در آن حضور ندارد.)

ballester-8-818x1024

موزه‌های هنری برای حیوانات خانگی

فیلیپو لورنزین و ماریانا بنتی که در روزهای همه گیری دلشان برای موزه‌ها و فضاهای هنری تنگ شده بود دست به ساخت موزه‌ای کوچک برای موش‌های خانگی خود زدند. انتشار تصاویر این موزه کوچک دیگر افراد را نیز بر آن کرد تا دست به این حرکت بزنند.

gerbil-museum-2-1024x576

تصویرسازی‌های آموزنده‌ی مونا چالبی

نقاشی‌های روشن و ساده  مونا چالبی حقایق و اطلاعاتی آموزنده درباره اتفاقات روز جهان ارائه می‌دهند. او سال گذشته با آثارش به توضیح درباره بحران بهداشت در جهان، نابرابری‌های اجتماعی و جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است و انتخابات ریاست جمهوری در امریکا پرداخت.

English-distancing-1024x1024

استفانی تریلینگ ، "کتابی درباه همه گیری برای کودکان"

در ماه مارس ، استفانی تریلینگ ، مادر دو فرزند ، شروع به نقاشی نسخه های محبوب کتاب های کودکان با موضوع قرنطینه کرد. او در نهایت ۱۱۴ تصویر جدید از داستان‌های کلاسیک در مواجهه با همه گیری خلق کرد.

RRAPIEEHBRDFREOJJIGFDMA444

تیمو هلگرت ، "بازگشت طبیعت"

در روزهای اولیه قرنطینه  تیمو هلگرت ویدئوهایی را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت که فضاهای شهری را غرق در گیاهان و پروانه‌ها نشان می‌داد. خیال پردازی‌های او در شبکه‌های اجتماعی بارها به اشتراک گذاشته شد.

dfsfd

بریا گولر، آن دختر کوچک من بودم

پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصویری از کامالا هریس معاون اول جو بایدن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این تصویر عکسی از کامالا هریس را نشان می‌داد که سایه‌اش کاراکتر روبی بریجز دختر کوچک سیاه پوست در نقاشی مشهور نورمن راکول با عنوان "مشکلی که با آن زندگی می‌کنیم" بود. این تصویر توسط بریا گولر هنرمند و گرافیست طراحی شده‌بود.

123458007_2749712925240207_6380405071155761127_n

آلیسا اکرت و دن هیگینز ، تصویرسازی ویروس

این تصویر از ویروس کرونا که در طول سال گذشته بارها دیده شد توسط دو هنرمند آلیسا آکرت و دن هیگینز برای مرکز مطالعاتی و پزشکی CDC  طراحی شد.

SARS-CoV-2-medical-illustration-1024x576 (1)

کیسی دریک،نقاشی‌هایی در پیاده روها

کیسی دریک در ایام خانه نشینی نقاشی‌های با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های دیزنی در پیاده روهای نزدیک خانه‌اش کشید. او در آثارش رفتار قهرمانان انیمیشن‌های دیزنی را در مواجه با کرونا و قرنطینه تصور کرد. (تصویر اصلی گزارش)

منبع: آرت نت نیوز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها