{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

صحنه‌ای متحرک برای کلوسئوم رم ساخته خواهد شد

صحنه‌ای متحرک برای کلوسئوم رم ساخته خواهد شد
کدخبر : 2401
خبرنگار:

مقامات ایتالیا به تازگی پیشنهادی برای ساخت صحنه نمایش متحرک در کلوسئوم رم را مطرح کردند. این بنای تاریخی که بیش از هزار سال بدون کف بوده با عملی شدن این پروژه میزبان اجرای نمایش‌ها البته بدون حضور گلادیاتور خواهد شد.

هنرام‌روز: اگر کلوسئوم رم را از نزدیک و یا در عکس و فیلم‌ها دیده باشید و پیش از این خیال ایستادن در میانه میدان جنگ و مبارزه با رقیب روئین تن و یا تشویق گلادیاتور مورد علاقه خود را در سر می‌پرواندید رویای شما طی چند سال اینده تحقق خواهد یافت. البته از گلادیاتورها خبری نیست.

به گفته مقامات ایتالیا پیشنهادی مبتنی بر ساخت کفی متحرک برای صحنه کلوسئوم به دولت و سازمان نگهداری از بناهای تاریخی این کشور ارائه شد تا بازدیدکنندگان امکان رفتن به جایگاه جنجگویان در این بنا را داشته باشند. آلفونسیا روسو مدیر این بنا اعلام کرد پیشنهاداتی در این باره که تا فوریه ۲۰۲۱ به مجموعه ارائه شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بهترین طرح از بین طرح‌های پیشنهادی اجرا خواهد شد. گفته می‌شود حدود ده میلیون یورو بودجه از طرف دولت برای این طرح در نظر گرفته شده و پیشبینی می‌شود پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ به اتمام برسد. بعد از ان این صحنه میزبان اجرای کنسرت و نمایش خواهد بود.

کلوسئوم رم در سال ۸۰ بعد از میلاد افتتاح شد. جایگاه تماشاچیان این بنا حدود ۳۵ هزار نفر ظرفیت داشت و صحنه ان میدان نبرد گلادیاتورها با زندانیان و حیوانات وحشی بود. این مجموعه پلانی بیضی شکل با قطرهای ۱۸۸ و ۱۵۶ متری و زیربنایی به ابعاد ۲۴۲۸۱ متر مربع و ارتفاع ۴۸ متری دارد. کف صحنه چوبی بود و زیر ان اتاقهایی برای تدارک نمایش‌ها و گذرگاه‌هایی برای عبور حیوانات قرار داشت. این بنا همچنین مجهز به یک بالابر در  بخش میدان بوده‌است که در زمان خود تکنیکی پیچیده داشته‌است. سابقه برگزاری اخرین جنگ‌های گلادیاتورها در این بنا به قرن ۵ میلادی و زمان سقوط امپراطوری روم بازمی‌گردد. 

منبع: ارت نت نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها