{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رویداد‌های فروش انلاین و خصوصی، رویدادهای پیشتاز در سال ۲۰۲۰

رویداد‌های فروش انلاین و خصوصی، رویدادهای پیشتاز در سال ۲۰۲۰
کدخبر : 2408
خبرنگار:

خانه‌های حراج کریستیز و ساتبیز دو خانه حراج بزرگ و رقیب فروش آثار هنری در جهان علی رغم شرایط بحرانی جهان رویدادهای فروش اثار هنری را در سال ۲۰۲۰ برگزار کردند و رکوردهایی جدید در زمینه فروش انلاین و خصوصی ثبت کردند.

هنرام‌روز: خانه حراج ساتبیز در سالی که گذشت مبلغی بیش از ۵ میلیارد دلار فروش جهانی داشت و از خانه حراج کریستیز که مجموع فروشش در سال ۲۰۲۰ را ۴.۴ میلیارد اعلام کرد، پیشی گرفت. 

در سالی که بحران جهانی کرونا، امکان برگزاری حراجی آثار هنری به شکل معمول حضوری و زنده کمتر بود، حراجی ساتبیز توانسته مجموع فروش سالانه خود را نسبت به سال ۲۰۱۹ (فروش ۴.۸ میلیارد دلاری) افزایش دهد و به بیش از ۵ میلیارد دلار ارتقاء دهد، اما حراجی کریستیز از کاهش ۲۵ درصدی (۶۰۰ میلیون دلاری) فروش خود نسبت به سال ۲۰۱۹ خبر داده است. 

یکی از نکات مهم درباره موفقیت بزرگ خانه حراج ساتبیز در سال ۲۰۲۰ برگزاری حراجی های آنلاین است. این خانه حراج در سال گذشته بیش از ۴۰۰ حراجی آنلاین برگزار کرد و  تعداد رویدادهای انلاین نسبت به سال ۲۰۱۹، ۳۰ درصد افزایش داشته‌است و از محل برگزاری رویدادهای انلاین ۵۷۰ میلیون دلار درامد کسب کرده‌است که هفت برابر بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است. 

ساتبیز در اولین حراجی بزرگ و کاملا آنلاین خود گرانترین اثر سال ۲۰۲۰ تابلوی سه لتی «فرانسیس بیکن» با عنوان «ملهم از اورستیای آسیخولوس» (۱۹۸۱) را به قیمت ۸۴.۵ میلیون دلار به فروش رساند.

خانه حراج کریستیز نیز از رشد قابل ملاحظه در عرصه فروش انلاین خبر داده است و حراجی های آنلاین خود را در مقایسه با سال گذشته آن ۲۶۲ درصد افزایش داده که از محل آن به فروش ۲۴۳ میلیون دلار دست یافته است. 

کریستیز که طی چند سال اخیر رکورد فروش گرانترین اثار هنری چون نقاشی ۴۵۰ میلیون دلاری «سالواتور موندی» اثر  «لئوناردو داوینچی» را در سال ۲۰۱۸ در کارنامه کاری خود ثبت کرده، در سال ۲۰۲۰ تابلویی از روی لیکتنستاین هنرمند مشهور پاپ آرت را به قیمت ۴۶.۲ میلیون دلار به عنوان گران ترین اثر خود فروخت که ارزش آن حدود ۵۰ درصد کمتر از گران ترین اثر فروخته شده توسط حراجی ساتبیز است. 

همچنین هر دو حراجی کریستیز و ساتبیز از فروش رکوردشکن خود پشت درهای بسته و در قالب حراج های خصوصی خبر داده داده اند. حراجی ساتبیز در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار خود را از محل حراجی های خصوصی کسب کرده که مجسمه برنز اثر  «آلبرتو جاکومتی» به قیمت بیش از ۹۰ میلیون دلار مهم ترین اثر فروخته شده در حراجی های خصوصی است. رکورد فروش حراجی های خصوصی ساتبیز در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد پیدا کرده که یک رکورد جهانی در تمام ادوار محسوب می شود. 

حراجی کریستیز نیز از افزایش بی سابقه و ۵۷ درصدی حراجی های خصوصی خود در سال ۲۰۲۰ گزارش داده و موفق شد سه اثر خود را با قیمتی فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار و ۱۲ اثر خود را با قیمتی بیش از ۲۵ میلیون دلار در پشت درهای بسته و به صورت اختصاصی به فروش برساند. 

«گیوم سروتی» مدیر ارشد اجرایی حراجی کریستیز همچنین اعلام کرده برای اولین بار در تاریخ، فروش آثار هنری به مشتریان آسیایی از مشتریان آمریکایی فراتر رفته است. حراجی ساتبیز نیز در سال ۲۰۲۰ در مجموع آثار هنری به ارزش ۹۲۳ میلیون دلار را به مجموعه داران آسیایی فروخت که ۱۸ درصد از فروش آسیایی کریستیز بیشتر است.

منبع: ارت نیوز پیپر

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها