{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه لوور به عنوان محبوب ترین موزه جهان سال گذشته با کاهش 72 درصدی بازدیدکنندگان روبه رو بود

موزه لوور به عنوان محبوب ترین موزه جهان سال گذشته با کاهش 72 درصدی بازدیدکنندگان روبه رو بود
کدخبر : 2436
خبرنگار:

علی رغم اینکه موزه لوور سال گذشته کار خود را با ادامه نمایشگاهی منحصر به فرد از آثار لئوناردو داوینچی که در اواخر سال 2019 افتتاح شده‌بود، آغاز کرد، اما تحت تاثیر تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا قرار گرفت و کاهش 72 درصدی آمار بازدیدکنندگان را در سال 2020 گزارش داد.

هنرام‌روز: به نظر می‌رسید برگزاری نمایشگاه آثار لئوناردو داوینچی به مناسبت پانصدمین سال تولدش در موزه لوور که از اکتبر 2019 آغاز شد، آمار بازدیدکنندگان را در این موزه به رکوردی جدید برساند اما این موزه تنها اندکی پس از آغاز سال 2020 مانند دیگر موسسات فرهنگی و هنری بزرگ جهان تعطیل شد و یکی از بدترین آمار حضور بازدیدکنندگان را گزارش کرد و با حدود 2.7 میلیون بازدید کننده در سال 2020 نسبت به سال 2019 با حدود 9.6 میلیون نفر بازدیدکننده کاهش 72 درصدی بازدیدکنندگان را تجربه کرد.

پس ازطی اولین مرحله تعطیلی، این موزه در تابستان توانست با تعداد محدود بازدیدکنندگان بازگشایی شود. موزه لوور از 311 روز کاری در طول یک سال تنها 161 باز بود و درآمدی در حدود 90 میلیون یورو را از دست داد. حدود سه چهارم از مخاطبان لوور را عموما توریست‌ها تشکیل می‌دهند و به دلیل محدودیت سفرها میزان بازدید به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد.

مدیر موزه ژان لوک مارتینز در این باره می گوید: « اگرچه گالری‌های خالی لوور او و کارکنانش را ناراحت می کند، اما سابقه طولانی این موسسه (تاسیس در زمان انقلاب فرانسه) یادآور این واقعیت است که امید به بهبود اوضاع و روزهای بهترهرگز بیهوده نیست.» او پیش از این کاهش آمار بازدیدکگنندگان را در سال 2020، 80 درصد پیش بینی کرده‌بود.

بیش از یک دهه است که موزه لوور در فهرست سالانه آرت نیوز پیپر به عنوان محبوب ترین و پربازدیدترین موسسه فرهنگی و موزه جهان قرار می‌گیرد. در سال 2018 این موزه با حدود 10.2 میلیون نفر بازدیدکننده آماری بی سابقه را ثبت کرد، اما به نظر می‌رسد که در سال گذشته کمترین میزان بازدیدکننده را در بین دیگر موسسات فرهنگی و هنری بزرگ تجربه نکرده‌است.

این موزه علی رغم افت آمار بازدیدکنندگان همچنان در مقام بیست و یکم از نظر بازدید در سال گذشته است و به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن نمایشگاه لئوناردو داوینچی است که تا پیش از تعطیل‌های ناشی از ویروس کرونا حدودا نیم میلیون نفر بازدید کننده را به این مکان کشاند. موزه این روزها نیز همچنان تعطیل است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها