{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ثبت رکوردی جدید برای فروش کمیک استریپ از ماجراجویی‌های تن تن

ثبت رکوردی جدید برای فروش کمیک استریپ از ماجراجویی‌های تن تن
کدخبر : 2485
خبرنگار:

در تاریخ 14 ژانویه 2021 نقاشی نادری که برای جلد کتاب نیلوفرهای آبی از مجموعه تن تن توسط ژرژ رمی مشهور به هرژه و خالق داستان‌های مصور و محبوب تن تن طراحی شده‌بود در حراجی در پاریس ارائه شد و به قیمت 3.9 میلیون دلار فروخته شد.

هنرام‌روز: هزینه چاپ این نقاشی نادر از هرژه به ابعاد 34 در 34 سانتی متر به دلیل تنوع رنگی در سال 1936 بسیار پر هزینه بود به همین دلیل توسط صاحب انتشاراتی که آن زمان چاپ و پخش کتاب‌های تن تن را بر عهده داشت رد شد و قرار شد به جای آن طرحی 4 رنگ برای جلد این کتاب طراحی شود. هرژه نیز این نقاشی را به پسر 7 ساله صاحب انتشارات یعنی ژان پل کسترمن هدیه داد. این نقاشی با تکنیک گواش که جوانی را نشان می‌داد به همراه سگش که درون یک گلدان چینی بزرگ مخفی شده‌‌بودند سال‌ها درون کشو ماند و در نهایت فروش آن رکوردی جدید برای آثار تصویرسازی هرژه را ثبت کرد.

blue-lotus

مجموعه کتاب‌های مصور تن تن بین سال‌های 1929 تا 1976 منتشر می‌شدند و یکی از محبوبترین کتاب‌های کمیک استریپ محسوب می‌شوند، هرچند تعدادی از کتاب‌های این مجموعه و خالقشان به خاطر وجود برخی مضامین نژادپرستانه طی دهه‌های اخیر مورد انتقاد قرار گرفتند.

tintin-shooting-star

طراحی‌ها و تصویرسازی‌های هرژه برای تن تن نیز در سال‌های اخیر در حراجی‌های قیمت‌های رکوردهای بالایی در مبلغ فروش ثبت کردند. مثلا جلد کتاب تن تن و ستاره اسرار آمیز در سال 2015 به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخته شد و یا جلد کتاب تن تن در روسیه در سال 2019 به قیمت 1.1 میلیون دلار به فروش رسید. پیشبینی می‌شد طراحی جلد هرژه برای کتاب نیلوفر آبی نیز به قیمت 3.4 دلار به فروش رسید اما فروش نهایی بالاتر از پیشبینی شد.

lf

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها