{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش آثار شیشه‌ای شکننده و در عین حال موثر از بیش از سی هنرمند

نمایش آثار شیشه‌ای شکننده و در عین حال موثر از بیش از سی هنرمند
کدخبر : 2547
خبرنگار:

نمایشگاهی از آثار هنری شیشه‌ای بیش از 30 هنرمند شناخته شده از کشورهای مختلف، در موزه هنر و شیشه بوکا افتتاح خواهد شد. هنرمندان این نمایشگاه عموما نمایندگان هنری کشورشان در دوسالانه تجسمی ونیز هستند. آثار این نمایشگاه در ونیز خلق شدند و به فلوریدا سفر کردند. سال گذشته کاتلین گونچاروف متصدی ارشد این موزه به ونیز سفر کرد تا از استودیوی Berengo در ونیز که برای برگزاری و ساخت آثار این نمایشگاه با موزه بوکا همکاری می‌کند، بازدیدکرده و اقدامات نهایی برگزاری این نمایش را انجام داد. سال گذشته ونیز علاوه بر بحران کرونا با مساله سیل و ارتفاع سطح آب دست و پنجه نرم می‌کرد و آماده کردن آثار به سختی پیش رفت.

هنرام‌روز: تمامی آثار این نمایشگاه در طول 5 سال گذشته ساخته شدند وبسیاری از آنان تا به حال به نمایش درنیامدند. این آثاربا حضور هنرمندان در ونیزساخته شدند و تعداد کمی از آن‌ها نیز از راه دور و با تماس زوم و نظارت هنرمند طراح در کارگاه ونیز خلق شدند. برخی از آن‌ها به کوچکی کف دست هستند و برخی دیگر فضای اتاق را پر کرده و موضوعاتی مختلف از عدالت نژادی و آزادی بیان تا بحران محیط زیست دارند.

به عنوان مثال لوستر آی وی وی با عنوان شکوفه به نظر می‌رسد که از دور با شاخه‌های پر از شکوفه تزئین شده اما زمانی که به آن نزدیک شوید پرندگان توییتر و دوربین‌های امنیتی را روی آن خواهید دید. دیک بلر هنرمند دیگر بطری ضد عفونی کننده ویندکس را به صورت شیشه‌ای طراحی کرده و دیگر هنرمند این نمایشگاه ویک مونیز جام‌های مجلل شراب را در مقیاس انسان ساخته‌است. او می‌گوید " شیشه انعطاف پذیر است و به هر چیزی که بخواهید تبدیل می‌شود."

2017_aiweiwei_9950

این نمایشگاه دومین همکاری موزه بوکا با استودیو Berengo ونیز است. آدریانوبرنگو بنیانگذار این استودیو در ونیز در کاتالوگ این نمایشگاه نوشته که امیدواراست که هنرمندان معاصر از شیشه‌ به عنوان رسانه‌ای برای خلق آثارشان استفاده کنند و حتی بعد از ترک استودیوی او در ونیز نیز به کارشان با شیشه ادامه دهند.

ایروین لیپمن، مدیر اجرایی موزه بوکا، می گوید: "برنامه ریزی یک برای این نمایشگاه با حضور هنرمندان از کشورهای مختلف   و با وجود مشکلات و بحران سال گذشته، چالش برانگیز بود اما این تلاش به عنوان ادای احترامی برای مقاومت ونیز در دوران همه گیری و کنترل بحران سیل است. پس از خلق این آثار ، آنها  با دقت بسیار زیاد از از ونیز به مورانو برده شدندو سپس با کامیون به میلان رفتند و با هواپیما به آمریکا رسیدند. ما هنوز اطمینان داریم که هنر بخشی اساسی و ماندگار از بشریت است."

2017_studioberengo_9566

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها