{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آژانس عکاسی مگنوم اعلام کرد تحقیقات درباره رفتار الن هاروی را آغاز می‌کند

آژانس عکاسی مگنوم اعلام کرد تحقیقات درباره رفتار الن هاروی را آغاز می‌کند
کدخبر : 2576
خبرنگار:

آژانس عکاسی مگنوم در تاریخ ۵ ژانویه و پس از انتشار مقاله‌ای از روایات آزار جنسی ۱۱ زن عکاس توسط دیوید الن هاروی عکاس و عضو سابقه دار (۲۳ سال عضویت) در این آژانس، اعلام کرد تحقیقات درباره این موضوع را آغاز می‌کند. البته هاروی این ادعاها را رد کرده‌است. پیش از این عضویت هاروی در این آژانس معلق شد و گفته شده در صورت اثبات ادعای ازار جنسی توسط هاروی، او از مگنوم اخراج خواهد شد.

هنرام‌روز: این اتهامات در مقاله ای در مجله Columbia Journalism Review (CJR) منتشر شدند. در این مقاله امده که هاروی در رویداهای مگنوم، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و جلسات مشاوره شخصی خود زنان عکاس جوان را مورد آزار قرار داده‌است. او همچنین در تماس‌های ویدیویی هم زنان را مورد ازار قرار داده‌است. در این مقاله خاطرنشان می‌شود که این زنان اغلب رنگین پوست و از کشورهای در حال توسعه هستند. همچنین گفته‌شده که رفتار هاروی اولین بار در سال ۲۰۰۹ به مگنوم گزارش شده است. 

تعداد زیادی از اعضای آژانس مگنوم به صورت علنی حمایت خود را این زنان اعلام کردند. در بین این افراد نام‌هایی چون نیوشا توکلیان عکاس ایرانی، سهراب هورا عکاس هندی و بییِکه دیپورتر عکاس بلژیکی دیده می‌شود و همگی حمایت خود را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند.

علاوه بر این ۶۴۰ متخصص عکاسی ماه گذشته نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند و از سازمان خواستند از روش‌های مدیریت بحران فراتر رود و اجازه ندهد محدودیت‌های زمانی، اداری و قانونی مانع اقدام درست شود تا بار دیگر تمام بار اثبات بر دوش بازماندگان بیفتد. امضا کنندگان این نامه نیز عکاسان مگنوم چون کارولین دریک، هانا پرایس، نانا هایتمن و کریستینا دی میدل و مدیر آموزش جهانی مگنوم، شانون غانام بودند. 

رئیس مگنوم اولیویا آرتور و مدیر اجرایی این آژانس عکاسی کیتلین هیوز نیز در پاسخ به اطلاعات جدید موجود در مقاله CJR اعلام کردند تحقیقات در مورد رفتار هاروی در طول بیش از دو دهه حضور در او در مگنوم را اغاز می‌کنند.

آرتور و هیوز در بیانیه مشترکی اعلام کردند: "این دوران برای زنان در صنعت عکاسی و همه کسانی که در مگنوم بودند دشوار و ناراحت کننده بود. ما متعهد هستیم که از یک تحقیق کامل و مستقل در این باره حمایت کنیم."

تحقیقات توسط سوزی القصاب وکیل در انگلیس انجام خواهد شد و قرار است با تمامی افرادی که در این مقاله شکایت خود را اعلام کردند تماس گرفته شود. به غیر از این از تمام کسانی که تحت تاثیر این موضوع بودند خواسته شده تا با اژانس تماس بگیرند و شکایت خود چه درباره هاروی و چه درباره دیگر عکاسان مگنوم اعلام کنند. 

این در حالی است که هاروی تمامی این ادعاها را رد کرده و وکیلش اعلام کرد که با وجود اینکه اژانس عکاسی مگنوم در حال جمع اوری شواهدی برای اقدام علیه هاروی بوده‌، در این راه شکست خورده‌است. 

هاروی منتظر پاسخ افرادی است که سال‌ها فعالیت حرفه‌ای او در زمینه عکاسی را زیر سوال بردند و شهرتش را لکه دار کردند. او می‌خواهد از این افراد شکایت کرده و در پی جبران خسارت است.

این وکیل همچنین اعلام کرد الن هاروی بازنده نمی‌شود.

منبع: آرت نیوز پیپر

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها