{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاهی جدید که تجربه حضور در دنیای هری پاتر را برای علاقمندان فراهم می‌کند

نمایشگاهی جدید که تجربه حضور در دنیای هری پاتر را برای علاقمندان فراهم می‌کند
کدخبر : 2617

در سال ۲۰۲۲ میلادی تور جهانی و نمایشگاه جدید «هری‌پاتر» آغاز به کار می‌کند و تجربه‌ای همه‌جانبه از حضور در این دنیای جادویی را برای علاقمندان فراهم خواهد کرد.

هنرام‌روز: شرکت آمریکایی (Imagine Exhibitions) به تازگی از همکاری با استودیو فیلمسازی برادران وارنر برای برگزاری یک نمایشگاه همه‌جانبه (immersive exhibition) از دنیای هری‌پاتر و جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها خبر داد.

این نمایشگاه در واقع بازآفرینی محل وقوع داستان پرطرفدار هری‌پاتر است و لباس‌ها و وسایل صحنه به کار رفته در فیلم‌های این مجموعه را هم نمایش خواهد داد.

با وجود اینکه از اکران فیلم اخرین فیلم هری پاتر ۱۰ سال و از اخرین انتشار کتاب ان حدود ۲۰ سال می‌گذرد اما این مجموعه همچنان طرفداران خود را دارد. 

جی. کی. رولینگ اولین کتاب از مجموعه هری‌پاتر را به نام هری‌پاتر و سنگ جادو، در سال ۱۹۹۷ میلادی منتشر کرد. این مجموعه فانتزی تحسین منتقدان را برانگیخت و بین مخاطبان طرفدارانی پیدا کرد. پس از آن که استودیو فیلمسازی برادران وارنر در سال ۲۰۰۱ اولین اقتباس سینمایی از این مجموعه را اکران کرد، روزبه‌روز بر تعداد این طرفداران افزوده شد. ظرف ۱۰ سال، دنیای هری‌پاتر به یک امپراطوری رسانه‌ای تبدیل شد و از محل کتاب ها، فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی و دیگر محصولات میلیاردها دلار درآمد کسب کرد.

همیشه در بین طرفداران هری‌پاتر که به همواره میل بازدید از دنیایی شبیه به دنیای هری‌پاتر وجود داشت. خوشبختانه راه‌هایی برای بازدید حضوری از جاهایی چون مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز، کوچه دراگون و بانک گرینگوتز وجود دارد؛ علاقه‌مندان برای این منظور می‌توانند به قلعه آلنویک، باغ‌وحش لندن و ایستگاه قطار کینگز کراس همگی از لوکیشن های فیلمبرداری مجموعه هری پاتر، مراجعه کنند. به علاوه، کمپانی برادران وارنر نیز در لس آنجلس و لندن نمایشگاه‌هایی از لباس بازیگران و وسایل صحنه به کار گرفته شده در ساخت این فیلم‌ها برگزار کرده است. یکی از این تجربیات که به راستی بازدیدکننده را در دنیای هری‌پاتر غرق می‌کند، پارک‌های موسوم به دنیای جادویی هری پاتر واقع در محل استودیو یونیورسال در فلوریدا، کالیفرنیا و ژاپن است؛ در این پارک‌ها لوکیشن‌هایی چون کوچه دراگون و محله هاگزمید بی‌کم‌وکاست بازآفرینی شده و طرفداران می‌توانند نسخه‌های باکیفیت از چوبدستی شخصیت‌های فیلم را خریداری کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها