{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محصول جدید شرکت انیمیشن آردمن

محصول جدید شرکت انیمیشن آردمن
کدخبر : 2628
خبرنگار:

شرکت انیمیشن آردمن که سازنده انیمیشن‌هایی چون فرار مرغی و ... در حال توسعه فعالیت‌هایش و ساخت انیمیشن کامپیوتری CGI در پاسخ به تقاضای جهانی برای تولید فیلم و انیمیشن و سریال بیشتر است.

هنرام‌روز: جدیدترین محصول این شرکت سریال 52 قسمتی و طنز درباره یک مگس خانگی است. این شرکت که کارش را در اشل کوچک و با ساخت انیمیشن‌های خمیری و دستی آغاز کرد حالا با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن افراد و طولانی شدن روند قرنطینه مخاطبان و درخواست برای انیمیشن‌ها و فیلم‌های بیشتر و جدیدتر دست به سشاخت انیمیشنی که ترکیبی از انیمیشن دوبعدی و تکنیک سه بعدی دیجیتال است زد.

این در حالی است که با شرایط کنونی  تولید و ساخت فیلم‌ها متوقف شدند و یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرعت کند پیش می‌رود اما به دلیل اینکه انیماتور‌ها توانستند در خانه خود به کارشان ادامه دهند این موضوع باعث رونق ساخت انیمیشن شده‌است.

شان کلارک مدیرعامل شرکت آردمن به خبرگزاری تلگراف گفت: "ارزش بازار انیمیشن نسبت به دو سال قبل رشد داشته است. اکنون ارزش این بازار 270 میلیارد دلار است و دوسال پیش 250 میلیارد دلار بود. مردمی که در خانه هستند نیاز و میل به تماشای انیمیشن دارند که این باعث افزایش ارزش بازار انیمیشن شده‌است. ویروس کرونا همچنین به رونق نمایش و اکران آنلاین نیز انجامید. "

او همچنین گفت برای صرفه جویی در زمان و بودجه به جای ساخت مجسمه‌ کاراکتر و استاپ موشن به ساخت دیجیتال انیمیشن روی آوردیم اما نتیجه کار تفاوت چندانی نخواهد داشت و شخصیت پردازی و قصه پردازی قوی و همیشگی در آن وجود دارد. او همچنین اضافه کرد بعد از این هم شاهد ساخت انیمیشن‌هایی به روش سنتی شرکت ما خواهید بود چرا که این میراث استودیوی ماست و ما تا سال 2024 برای سخت چند پروژه برنامه ریزی کردیم.

او همچنین اضافه کرد که در سال 2021، 23 انیمیشن مهم با بودجه بیش از 10 میلیون پوند اکران خواهند شد این در حالی است که تعداد آن‌ها در سال 2011 تنها 15 فیلم بود. شرکت نتفلیکس نیز در حال برنامه ریزی برای انتشار 6 انیمیشنش در سال جاری است.

شرکت آردمن نیز حدود 100 انیماتور و متخصص و کارمند دارد که همگی از خانه و راه دور کار می‌کنند و متخصص جدیدی  برای بخش دیجیتال انیمیشن جدیدیش استخدام کرده است.

محصول جدید شرکت آردمن با عنوان ‌Lloyd of the Flies یک مجموعه سریال برای کودکان 7 تا 11 ساله است که داستان یک مگس خانگی که با خانواده‌اش در سطل کمپوست زندگی می‌کنند را روایت می‌کند.

کمپانی خصوصی انیمیشن سازی آردمن (Aardman Animations) در سال ۱۹۷۵ توسط پیتر لورد (Peter Lord) و دیوید اسپراکستن (David Sproxton) در بریستول انگلیس تاسیس شد. پیشتر پیتر لورد (Peter Lord) و دیوید اسپراکستن (David Sproxton) در سال ۱۹۷۲ و در دوران تحصیلشان انیمیشنی ۲۰ ثانیه برای Vision On یکی از شبکه های کابلی BBC TV ساختند که برای کودکان ناشنوا این شبکه به نمایش گذاشته شد. نام آردمن هم از شخصیت درون همین فیلم گرفته شده که در نقش یک ابر قهرمان در آن حضور داشت. آردمن در لغت از زبان هلندی به معنای مرد طبیعت گرفته شده است. در سال ۱۹۷۵ اولین فعالیت آردمن در زمینه ساخت انیمیشن های استاپ موشن خمیری (clay animation) با ایجاد بخشی تحت عنوان Greeblies شکل گرفت. این بخش منجر به تولید شخصیت ساده از جنس رس به نام مورف (Morph) شد که بصورت اختصاصی در شبکه بی بی سی پخش می شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها