{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بی توجهی موزه بلژیک به حواشی مطروحه درباره ایدین اغداشلو

بی توجهی موزه بلژیک به حواشی مطروحه درباره ایدین اغداشلو
کدخبر : 2722

در حالی که این روزها انتشار گفتگوی بلند «آیدین آغداشلو» با یک مجله فرهنگی و هنری، انتقادات گسترده‌ای را به اعضای تحریریه این نشریه وارد کرده‌، خبری مبنی بر نمایش یکی از آثار این هنرمند در موزه بروژ بلژیک در نمایشگاه «مملینگ امروز» نیز منتشر شد. «سال‌های آتش و برف ۱» تابلویی از این هنرمند بود که ۴۲ سال پیش تحت تاثیر مملینگ نقاشی شد و تصویر ان روی جلد کتاب نمایشگاه هم چاپ شده‌است.

هنرام‌روز: این نمایشگاه که از اول اکتبر برگزار شد به تاثیر گسترده هانس مملینگ (۱۴۳۸-۱۴۹۴) هنرمند آلمانی- هلندی قرن ۱۵ میلادی بر هنر معاصر پرداخته بود و آثاری که تحت تاثیر این هنرمند خلق شده‌بود که گرد هم آورده‌بود.

وب سایت این موزه درباره نمایشگاه چنین توضیح می‌دهد: «هانس مملینگ برای هنرمندان معاصر الهام بخش است و برای اولین بار این نمایشگاه بر تاثیر او بر هنرمندان تمرکز دارد. آثار نمایشگاه طیف وسیعی از هنرمندان و از کشورهای مختلف را در بر می‌گیرد. آثاری از جوزف کوسوت یکی از هنرمند تاثیر گذار در هنر مفهومی، کهینده وایلی (هنرمند امریکایی- افریقایی) که پیش از این پرتره باراک اوباما را نقاشی کرده‌بود، اثری از ایدین آغداشلو هنرمند ایرانی را نمایش می‌دهد و دیوید کلاربوت، هنرمند بلژیکی و دیانا الحدید هنرمند آمریکایی سوری آثار جدیدی را برای این نمایشگاه خلق کردند.  جدیدی را برای این پروژه خلق می کنند.»

6F5F6031-737C-4C72-B699-5C73EA8AF54D

ماتیلده ماری ملکه بلژیک این نمایشگاه را افتتاح کرد.

ادرس وب سایت موزه 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها