{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلوی شام اخر در کلیسایی در انگلیس اثر تیسین است

تابلوی شام اخر در کلیسایی در انگلیس اثر تیسین است
کدخبر : 2727
خبرنگار:

رونالد مور مورخ هنر و مرمتگر آثار نقاشی اعلام کرد تابلو نقاشی «شام اخر» که بیش از ۱۰۰ سال بر دیوار کلیسایی آویخته شده بود، در حقیقت یکی از آثار «تیتسیانو وچلی یا تیسین»‌ یکی از نقاشان نامدار ایتالیایی دوران رنسانس بوده است. البته با توجه به اینکه تیسین کارگاهی در ونیز داشت مه هنرمندان زیادی از جمله فرزندان هنرمند در ان مشغول به کار بودند احتمالا هنرمندان دیگری نیز در تکمیل این نقاشی دست داشتند.

هنرام‌روز: این تابلو در سال ۱۹۰۹ به کلیسایی در «لدبری» واقع در انگلستان هدیه شده‌بود و سه سال پیش که رونالد مور برای مرمت این تابلوی حدودا ۳.۵ متری به این کلیسا رفت توانست امضای تیسین را بر این نقاشی پیدا کند.

«مور» درباره این اتفاق بیان کرد: «همیشه احساس می‌کردم ارتباطی بین این نقاشی و تیسین وجود دارد اما هیچگاه نمی‌توانستم آن را ثابت کنم ... حالا ما با یک اکتشاف مهم روبه رو شده‌ایم.» این مورخ هنری و دستیارش حدود ۱۱هزار ساعت زمان برای کشف ارتباط این نقاشی با تیسین صرف کردند.

F12F4E97-F9F9-44E4-9835-819123EDBDB4

«مور» با استفاده از اشعه‌ فرابنفش موفق شد امضای این هنرمند که در گوشه چپ نقاشی نوشته شده بود را کشف کند. این محقق همچنین با پرتره یکی از حواریون را با خودنگاره‌ای از هنرمند تطبیق داد و متوجه شد شبیه پرتره هنرمند نقاشی شده.

به نظر می‌رسد دو پسربچه‌ای که در این نقاشی دیده می‌شوند نیز کودکان هنرمند باشند. «مور» معتقد است در این تابلو نقاشی تغییراتی ایجاد شده تا به پرتره خانوادگی تبدیل شود.

به گفته «مور» این نقاشی را یک صومعه در ونیز سفارش داده بود؛ البته خلق این اثر چند دهه بعد، یعنی در  ۱۵۷۶ میلادی سالی که «تیسین» از دنیا رفت به اتمام رسید.

مور معتقد است از آنجا که در آن دوران به دلیل شیوع طاعون افراد بسیاری قربانی می‌شدند، پسر «تیسین» تحت تاثیر این موضوع این نقاشی را به یک پرتره خانوادگی تبدیل کرده است.

 

  • A4B2D9D5-8943-419D-A13D-CA7D5ECB5B1D
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها