{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فروش نسخه NFT تابلوی سالواتور موندی برای جلب توجه به بی عدالتی‌ها در بازار هنر

فروش نسخه NFT تابلوی سالواتور موندی برای جلب توجه به بی عدالتی‌ها در بازار هنر
کدخبر : 2851
خبرنگار:

بن لوییس، نویسنده کتاب «آخرین لئوناردو: زندگی پنهان گران‌ترین نقاشی دنیا» نسخه رمزنگاری‌شده یا NFT تابلوی «سالواتور موندی» را در بریتانیا به حراج می‌گذارد و انتظار دارد این نسخه متفاوت را به قیمت 450 میلیون دلار بفروشد و می‌گوید حتی اگر این نسخه با این قیمت فروش نرود می‌تواند توجه افراد را به افراط و تفریط و بی عدالتی در بازار هنر جلب کند.

هنرام‌روز: بن لوئیس با دستکاری این شاهکار هنری و پر صدا (به دلیل فروش آن به عنوان گران قیمت ترین اثر هنری دنیا) قصد دارد بی عدالتی‌های دنیای هنر و دستکاری‌های دلالان فروش آثار هنری در قیمت گذاری‌ها را به دنیا یادآوری کند و بخشی از درآمد فروش حاصل از این نسخه را به خانواده هندری در لوئیزیانا که تابلوی سالوادور موندی را در سال 2005 به قیمت 1175 دلار فروختند و در واقع هیچ سودی از مالکیت این اثر هنری در گذشته نصیبشان نشد و تنها 700 دلار به خانه بردند، بدهد. 

لوئیس به آرت نت نیوز در این باره گفت: "این منصفانه نیست. رابرت سایمون، الکس پریش، دیمیتری ریبولوف (فروشندگان آثار هنری) از طریق فروش تابلوی سالواتور موندی ده ها میلیون دلار درآمد کسب کردند. خوب بود که کمی پول برای خانواده هندری می‌فرستادند و من فکر کردم برای بیان این نکته این اثر هنری را به NFT تبدیل کنم."

بعد از خانواده هندری در لوئیزیانا در سال 2005 این تابلو توسط رابرت سایمون و الکساندر پریش در سال 2013 به قیمت 75 میلیون دلار فروخته شد. این چرخه افزایش قیمت برای این تابلو ادامه داشت تا در نهایت در سال 2017 در خانه حراج کریستیز به قیمت 450 دلار توسط بن سلمان ولیهعد عربستان خریداری شد و از آن زمان تا کنون اطلاعی از این تابلو در دست نیست. البته خانه حراج کریستیز بعد از 10 سال اصالت این اثر هنری را تایید کرد و آن را برای فروش پذیرفت. 

نسخه NFT این تابلو تفاوت‌های با تابلوی اصلی دارد. در این نسخه نیز مانند تابلوی اصلی یک دست مسیح به نشان دعا و برکت بالا رفته اما در دست دیگر به جای گوی دسته‌ای دلار قرار دارد. قرار است این تابلو 6آوریل و همزمان با عید پاک در بریتانیا به فروش برسد. 

این اولین نسخه غیر قابل تعویض بن لوئیس است. این نویسنده پیش از این در کتابی تحت عنوان «آخرین لئوناردو: زندگی پنهان گران‌ترین نقاشی دنیا» درباره سفر شگفت انگیز این نقاشی توضیح داده‌است. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها