{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین تصاویر موسیقی در هنر نقاشی/ همزیستی هنر دیداری و شنیداری

بهترین تصاویر موسیقی در هنر نقاشی/ همزیستی هنر دیداری و شنیداری
کدخبر : 3352
مترجم: فرزانه شهریاری

همزیستی غیرقابل انکاری بین نقاشی و موسیقی وجود دارد. تأثیر یک رسانه بر رسانه در آثار بسیاری از هنرمندان مانند واسیلی کاندینسکی یا پاول کلی بسیار مشهود است. هنرمندان غالباً آهنگ ها و زیبایی کلی ریتم را در نقاشی های خود کاوش کرده اند. تعجب آور نیست که اجرای موسیقی موضوعی تکراری بوده است و مجموعه قابل توجهی از آثار هنری را در طول زمان تشکیل می دهد.

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری: در اینجا ده نقاشی آورده شده است که موسیقی را در هنر نقاشی به تصویر می کشد.

Rehearsal by the Window تمرین کنار پنجره

سیلوسترو لگا(Silvestro Lega) یک هنرمند ایتالیایی از قرن نوزدهم بود. سبک هنری او به بهترین وجه به عنوان purismo توصیف شده، گرچه با گذشت زمان به رئالیسم تبدیل شد. علیرغم آشنایی با نقاشان Macchiaioli در توسکانی ، سبک هنری وی به طور سنتی آکادمیک باقی ماند. لگا انسانی جدی و غمگین بود و این ویژگی در این اثر هنری مشهود است.

این نقاشی مربوط به همان دوره «شاد» وی است که از ۱۸۶۱ تا ۱۸۷۰ گسترش یافته است. در این زمان، وی در نزدیکی خانواده محترم باتلی زندگی می کرد تا رابطه خود را با دختر بزرگ آنها ، ویرجینیا حفظ کند. چندین نفر از اعضای خانواده باتلی در نقاشی های او در این دوره حضور داشتند.در اینجا سه زن در کنار یک پنجره بزرگ باز وجود دارد. این اتاق دارای سقف های بلند، پارچه‌های سنگین و کف پوش های فرش شده است. به نظر می رسد دو زن عقب به همراه پیانیست جوان آواز می خوانند. پالت‌های رنگی خاموش و تصاویر زنان به جدیت آشکاری که لگا به خاطر آن انتقاد کرده اضافه می کند.

Silvestro_Lega_-_Il_canto_di_uno_stornello_-_1868

Best depictions of music in paintings: Silvestro Lega, The Song of a Stornello, ca. 1868, Galleria Nazionale d’Arte Moderna di Palazzo Pitti, Florence, Italy. 

Romantic Musical رمانتیک موزیکال

امیل راو نقاش اواخر قرن نوزدهم از درسدن آلمان بود.راو معیارهای مترقی هنر را رد کرد و آنچه را که بیشتر به خاطر او مشهور شده است نقاشی کرد - تصاویر عاشقانه خود از روستاهای آلمان.
این اثر هنری نمونه اصلی زیبایی شناسی اوست. در این نقاشی عجیب یک زن و شوهر جوان با لباس سنتی آلمان، روی بالکن چوبی نشسته‌اند. پس زمینه یک منظره روستایی ایده آل با تپه‌های نورد و علفزارهای سبز است. همانطور که از نام این اثر هنری پیداست، به نظر می‌رسد زن قبل از او مرد بسیار علاقه مند را سرنوشت ساز می‌کند. نگاه معاشقه مرد، لبخند خجالتی زن و زبان بدن صمیمی آنها تصویری قدرتمند را تشکیل می دهد. بیننده در این لحظه تقریباً نفوذ می کند.

Emil_Rau_-_A_Serenade

 Best depictions of music in paintings: Emil Rau, The Serenade, ca. 1937, private collection.

Performance in Green Pastures پرفورمنس در مراتع سبز

فرانسوا بوچر شاید یکی از مشهورترین نقاشان به سبک روکوکو در قرن هجدهم بود. استعداد خارق العاده هنری او در نقاشی، لباس تئاتر، طراحی صحنه و همچنین ملیله برجسته بود. 

از این صحنه چرنشی ایده آل توسط فرانسوا بوچر بعنوان نقشی استفاده شد که به طور برجسته در ملیله کاری های معروف به «بچه های بوچر»، تولید شده توسط کارخانه Gobelins پاریس، نمایان می‌شد. همچنین در مجسمه‌ها و سایر طرح‌ها اقتباس شده است. این تصویر یک کودک خردسال را در حالی که گاودار بازی می کند به تصویر می کشد در حالی که یک سگ کوچک، به احتمال زیاد اسپانیل، با کنجکاوی زیادی او را روی پاهای عقب خود تماشا می‌کند. گوسفندان پسر را احاطه می‌کنند و همچنین به احساس آرامش در این نقاشی می‌افزایند.

SC1587-932x1024

 Best depictions of music in paintings: François Boucher, Shepherd Boy Playing Bagpipes, ca. 1754, Museum of Fine Arts, Boston, MA, USA.

Orientialist Musical Performance اجرای موسیقی مشرق زمین

عثمان حمدی بیگ یک هنرمند و روشنفکر پرکار بود. وی که متعلق به یک خانواده سیاسی بود، تحصیلات خود را در رشته حقوق دنبال کرد و حتی سمت‌های سیاسی را نیز عهده دار شد. وی همچنین یک باستان شناس موفق و بنیانگذار موزه باستان شناسی استانبول و آکادمی هنرهای زیبا استانبول (اکنون به عنوان دانشگاه هنرهای زیبا میمار سنان شناخته می شود) بود.

هنگامی که تصمیم گرفت علاقه خود را به نقاشی دنبال کند، به دنبال تدریس استادان بزرگی مانند ژان لئون گروم و گوستاو بولانگر رفت. علاوه بر این، سهم حمدی بیگ در حوزه هنری شامل پرکارترین آثار در مکتب شرق شناسی است. وی در نقاشی های خود زنان عثمانی را که به کارهای مختلفی مانند خواندن یا تنظیم گل ها و البته بازی آلات موسیقی مشغول بودند، به تصویر کشید. در اینجا سوژه ها دو شکل زن هستند که با تنبور و عود می‌نوازند. آنها روپوش های ابریشمی مجلل و روسری به رنگ های مکمل به تن کرده‌اند. این هنرمند از عناصر معماری مسجد Mehmed I یا مسجد سبز در بورسا، به ویژه در کاشی کاری و الگوهای عربی پس زمینه، که توسط فرش‌های تزئین شده برجسته شده است، استفاده کرده است.

Osman_Hamdi_Bey_-_Two_Musician_Girls

 Best depictions of music in paintings: Osman Hamdi Bey, Two Musician Girls, ca. 1880

Family Recital ازبر خوانی خانواده

جورجیوس یاکوبیدس نقاش برجسته یونانی و طرفدار جنبش هنری یونانی مکتب مونیخ بود. یاکوبیدس اولین مسئول گالری ملی یونان در آتن را تاسیس کرد و بود. او مدت‌ها در مونیخ زندگی کرد ، بنابراین کارهای او تأثیرات ژرمنی را نشان می دهد. برای مثال صحنه این نقاشی، فضای داخلی سنتی یک خانه باواریایی در آن زمان است.

این صحنه یک صحنه داخلی پر سر و صدا و بازیگوش در یک اتاق با نور زیاد و پنجره های بزرگ است. منشأ این شادی چهار پسر جوان‌اند که از اشیا متنوع برای اجرای یک اجرای موسیقی جذاب برای مادر و خواهران خود استفاده می کنند. کوچکترین خواهر و برادر و مادرشان کنار پنجره سمت چپ نشسته‌اند ، مادر به سمت کوچکترین فرزند خود متمایل شده که از عملکرد برادرانش راضی است. خواهر بزرگتر کنار پنجره در مرکز نشسته است و بدون شک او نیز راضی است.

کودکان پابرهنه و همچنین رنگ های گرم احساس راحتی از آرامش و همچنین نوستالژی را در خود دارند. نسخه قبلی این نقاشی از سال ۱۸۹۶ در یک پالت رنگ خاکستری ایجاد شده است، با این حال، در این نسخه از رنگ‌های روشن تر برای ترکیب سلیقه‌های افسردگی استفاده شده است.

Children_s_Concert_by_George_Iakovidis Best depictions of music in paintings: Georgios Jakobides, Children’s Concert, ca. 1900, National Gallery of Athens, Athens, Greece.

Biblical Tunes آهنگ‌های کتاب مقدس 

این نقاشی صحنه‌ای دوباره تکرار شونده از کتاب مقدس داوود و شاول را به تصویر می کشد. طبق کتاب مقدس، شاول اولین حاکم اسرائیل متحد، به طور فزاینده‌ای نسبت به موفقیت روزافزون داوود جوان عصبانی شد. در دو نوبت، سائول هنگام نواختن چنگ، نیزه‌ای به سمت او پرتاب کرد. این داستان توسط بسیاری از هنرمندان منتقل شده است.

در این تفسیر ، Saul به راحتی در یک سالن بزرگ شاسی در حال خوابیده است. توجه او معطوف به دیوید جوان است که قبل از او روی فرش ثروتمندی نشسته و چنگ می‌نوازد. با وجود آرامش زبان بدن شاول، نیزه مخوف به وضوح در دست او ظاهر می‌شود ، به طور خطرناکی نزدیک به هدف مورد نظر است. همچنین زمینه غنی محیط، با پنل‌های مجسمه‌سازی و برجسته و همچنین ملیله پیچیده، قابل توجه است.

Julius_Kronberg_David_och_Saul_1885

 Best depictions of music in paintings: Julius Kronberg, David and Saul, ca. 1885, National Museum of Fine Arts, Stockholm, Sweden.

Celebratory Song آهنگ رویداد مهم- جشن

جرارد ون هون هورست نقاش اواخر قرن شانزدهم یا اوایل قرن ۱۷ قرن طلای هلند بود. وی بیشتر به خاطر نقاشی‌های شبگردی که با نور مصنوعی روشن می‌شدند، شهرت داشت. بنابراین به او مانیتور Gherardo delle Notti یا «جرارد شبها» داده شد.

این هنرمند مدت کوتاهی در ایتالیا آموزش دید و عمیقاً از سبک کاراواجو الهام گرفت. این نقاشی برخلاف صحنه‌های شبانه معمول او، تصویری نشاط آور و جشن آور از مجریانی است که در طول روز در اطراف بالکن جمع شده‌اند. به نظر می‌رسد این عملکرد متوجه بینندگان زیر است. چهره‌ها در اطراف بالکن جمع شده و شادی این مراسم با لباس روشن و هوای محسوس جشن آشکار می شود. یک طوطی و یک سگ در مشاهده مخاطبان  به نوازندگان می پیوندند.

Gerrit_van_Honthorst_(Dutch_-_Musical_Group_on_a_Balcony_-_Google_Art_Project

Best depictions of music in paintings: Gerard von Honthorst, Musical Group on a Balcony, ca. 1622. Getty Center, Los Angeles, CA, USA.

Music on a Parisian Night موسیقی در یک شب پاریس

این نقاشی تصویری متحرک و قدرتمند از یک خواننده آواز را در میانه اجرای خود ارائه می‌دهد. ادگار دگا در ترجمه از حرکات و زبان بدن خود، به طور ماهرانه یادداشت عالی خواننده و تسلیم کامل او را به صحنه گرفت. اگرچه ما نمی‌دانیم او چه می‌خواند، اما غیرممکن است که تحت تأثیر عملکرد او قرار نگیریم. این نقاشی در ساعات پایانی در یک کافه پاریس تنظیم شده است. این مربوط به دوره‌ای است که دگا به همراه ماری کاسات در حال کشف پاستل بود.

a867af78-9a29-c75b-33ab-2f21a2d92b3f-scaled

Best depictions of music in paintings: Edgar Degas, Café Singer, ca. 1879. The Art Institute of Chicago, Chicago, IL, USA.

Teaching Moment لحظه آموزش

فردریک لیتون نقاش و مجسمه ساز بریتانیایی بود، که بخاطر کار در سبک آکادمیک تحسین شد. او مضامین تاریخی، کلاسیک و کتاب مقدس را به تصویر کشید که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در این نقاشی زیبا، لیتون دو مدل مکرر خود را به تصویر کشیده است که در حال نواختن ساز کوبه ای به نام ساز هستند. زن کوچکتر در تصویر ، کونی گیلچریست بود که معروف به جیمز مک نیل ویستلر ، فرانک هول و حتی عکاس نویسنده لوئیس کارول تبدیل شد. گیلچریست کنتسی اورکنی شد.

در اینجا به نظر می رسد که او از یک شخصیت مسن که بازوهای خود را به دور شاگرد جوان و ساز او باز می کند، به شیوه‌ای خانوادگی و دوستانه، دروس موسیقی می‌گیرد.

این خانم‌ها لباس‌های زیبایی با لباس مجلل ، و در معماری خاورمیانه که از سفرهای لیتون به سوریه الهام گرفته شده است، پوشیده‌اند.

Frederic-Leighton-Music-Lesson-1024x987

Best depictions of music in paintings: Frederic Leighton, The Music Lesson, ca. 1877, Guildhall Art Gallery, London, 

Late Night Performance اجرای شب آخر

آخرین هنرمند مجارستانی، ویدا گابور، در این لیست است. گابور به عنوان نوازنده آموزش دید و حدود ۲۵ سال در ارکستر فیلارمونیک در اپرای بوداپست کار کرد.

اگرچه نقاشی و مجسمه سازی را دنبال می کرد، اما در حدود ۴۰ سالگی تمام وقت به آن متوسل شد. او به خاطر زیبایی منحصر به فردش که از نظر بصری متمایز است، شهرت دارد. نقاشی‌های او که با دقت اجرا شده بود، بازتابی واقع بینانه از دنیای قدیم اروپا بود که به نوعی ظاهر کاریکاتورها را نیز حفظ می‌کرد. آن‌ها فوق العاده جزئی هستند و هم کیفیت واقعی و هم کیفیت نقاشی مانند را حفظ می‌کنند. نقاشی‌های گابور اغلب شبگرد بودند و سوژه های او مردان و زنان مسن بودند.

این نقاشی، به نام مناسب Old Friends، صحنه‌ای گرم از یک گروه مسن تر از آقایان را نشان می‌دهد که عصر یک شب آخر نوشیدنی و مفرح را لذت می‌برند. از صحنه کاملاً مشهود است که این مردان، شاید برای مدت طولانی به دلیل آرامش و شوخی با یکدیگر ، با یکدیگر آشنایی کامل دارند. یکی از این افراد در حال نواختن ویولن به تصویر کشیده شده است.

Vida-Gabor-823x1024

منبع: dailyartmagazine
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها