{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ناامیدی زنان خانه‎‌دار در نقاشی‌های یوهانس ورمیر

ناامیدی زنان خانه‎‌دار در نقاشی‌های یوهانس ورمیر
کدخبر : 3380
مترجم: فرزانه شهریاری

یوهانس ورمیر استاد ابهام بود. فضای داخلی ساکت و آرام وی و زنان زیبای هلندی اگرچه در نگاه اول معصوم هستند اما به نظر می رسد بیش از یک راز را پنهان کرده اند.

هنرام‌روز-فرزانه شهریاری:بیایید با زنان خانه دار ناامید یوهانس ورمیر دیدار کنیم!

الکل / مشخصات اثر:یوهانس ورمیر ، دختری در خواب ،۱۶۵۶-۱۶۵۷، موزه هنر متروپولیتن ، نیویورک ، ایالات متحده امریکا.
 

Vermeer_young_women_sleeping

این زن بیش از حد نوشیده است.آیا او خوابیده است یا دارد در مورد قرار ملاقات خود خیالبافی می‌کند؟ یک نفر  آنجا را ترک کرده است زیرا می توانید صندلی خالی ، کوزه و دو لیوان شراب را روی میز ببینید. پرتونگاره‌ها نشان دادند که در نسخه اول نقاشی، مردی در آستانه در و یک سگ در پایین سمت راست قرار داشت.اما ورمیر تصمیم گرفت آن‌ها را پاک کند. در عوض زن تنها مانده و کل نقاشی مرموزتر شده است.

جواهرات/ مشخصات اثر: یوهانس ورمیر ، زنی با گردنبند مروارید ،۱۶۶۴، جمولدگالری ، برلین ، آلمان.

Jan_Vermeer_van_Delft_-_Young_Woman_with_a_Pearl_Necklace_-_Google_Art_Project

جواهرات معمولاً احساس خوبی در خانم ها ایجاد می‌کند. با این حال، این زن واقعاً خوشحال به نظر نمی رسد. به نظر می‌رسد حرکات و حالت چهره او درماندگی و تسلیم را نشان می دهد. آیا گردنبند هدیه یک عاشق است؟ آیا او آن را می‌پوشد یا در می آورد؟ عنوان مبهم به ما کمک نمی‌کند تا درک کنیم. فقط می‌توانیم تعجب کنیم که او واقعاً در بازتاب خود در آینه کوچک چه می‌بیند.

موسیقی/ مشخصات اثر:  یوهانس ورمیر، دختر از موسیقی خود برید، ۱۶۶۰–۱۶۶۱، مجموعه فریک، نیویورک، ایالات متحده امریکا.

Vermeer_Girl_Interrupted_at_Her_Music-1

به نظر می‌رسد این زن واقعاً اذیت شده. این پسر تازه وارد شده است شاید برای این که در مورد موسیقی خود زن را در مورد موسیقی «مرد فهم» کند. ( توضیحی که مردان به واسطه مرد بودن و با دید بالا به پایین اغلب به زنان توصیه می کنند). یا او سعی دارد با نشان دادن اینکه چقدر می تواند نت های موسیقی را بخواند ، او را فریب دهد؟ به نظر می رسد صورت این دختر می گوید: اوه نه ، دوباره او است. چه مدت می‌تواند دوام بیاورد؟ لیوان شراب کامل روی میز نشان می‌دهد که مدتی طول خواهد کشید زیرا، در زبان نمادین نقاشی، یک لیوان دست نخورده  شراب به معنای یک رابطه آهسته بین زن و مرد است.

منبع: dailyartmagazine
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها