{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جدیدترین چهره ایکون کلاب هاوس: دورو کاتائوکا هنرمند آسیایی امریکایی

جدیدترین چهره ایکون کلاب هاوس: دورو کاتائوکا هنرمند آسیایی امریکایی
کدخبر : 3719
خبرنگار:

کلاب هاوس شبکه اجتماعی جدید و صدا محوری است که کار خود را از سال گذشته آغاز کرد و روز به روز به تعداد کاربران و طرفدارانش اضافه می‌شود و حالا طبق امارها بیش از ۱۳ میلیون کاربر از ان استفاده می‌کنند. از نکات جالب درباره این اپلیکیشن نوظهور، آیکون ان است. آیکونی که مدام تغییر می‌کند و چهره‌ کاربران موفق این اپلیکیشن که بنیانگذاران کلاب‌های بزرگ در ان هستند را بر خود دارد. جدیدترین چهره‌ای که به عنوان ایکون کلاب هاوس انتخاب شد دوررو کاتائوکا هنرمند تجسمی و اسیایی امریکایی است.

هنرام‌روز: این هنرمند بنیانگذار «کلاب هنر» از بزرگترین کلاب‌های هنری کلاب هاوس و در زمینه برگزاری کمپین‌های ضد نژاد پرستی فعال است. پیش از این چهره دو هنرمند فعال در عرصه موسیقی نیز برای ایکون کلاب هاوس انتخاب شده بود. بومانی ایکس نوازنده گیتار و ترانه سرا که بنیانگذار The Cotton Club بود و هنرمندان را گرد هم اورد تا اهنگ شیرشاه را بازسازی کنند و دیگر چهره موسیقی که به عنوان ایکون این اپلیکیشن انتخاب شد آکسل منصور خواننده و ترانه سرایی بود که کلاب لالایی را درست کرد و با همکاری نوازندگان و‌خوانندگان ‌در این پلتفرم به شنوندگان کمک می‌کنند تا با تجربه‌ای آرامش‌بخش و نجواگونه از شنیدن موسیقی به خواب بروند.

به نظر می‌رسد این اپلیکیشن قصد ندارد که ایکونی ثابت برای اپلیکیشنش انتخاب کند و می‌خواهد فعلا تصاویری از هنرمندان و کاربرانش را به عنوان نمادش استفاده کند.

دوررو کاتائوکا هنرمند و فعال اجتماعی که برای ۸ هفته نماد کلاب هاوس خواهد بود، از اولین کاربران این برنامه بود و نقشی موثر در برگزاری گفتگوهایی با هدف فعالیت‌های ضد نژاد پرستی در ان داشت و برای ایجاد امکانی جهت واریز کمک‌های خیرخواهانه در این برنامه نقشی موثر داشت.

انتخاب چهره زن هنرمند دورگه در زمانی که حقوق زنان و فعالیت‌های ضد نژاد درستی در صدر اخبار قرار دارند انتخابی هوشمندانه است و به نظر می‌رسد چهره او نمادی الهام بخش در راستای استفاده از بسترهای شبکه‌های اجتماعی و فناوری در جهت ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی است. 

این هنرمند همچنین یکی از بهترین استودیوهای هنری جهان را مدیریت می‌کند و توانسته فعالیت‌های هنری را خارج از حاکمیت گالری‌ها و موسسات هنری ارائه کند. کاتائوکا و هنرمندانی که در استودیو او مشغول به کار هستند با برقراری روابط مستقیم با کارافرینان، مشتریان و سرمایه گذاران کار خود را پیش می‌برند.

نمونه‌ کارهای این هنرمند همکاری هنر و فناوری را به نمایش می‌گذارند. او همچنین اولین هنرمندی است که اثار هنری را با عنوان «نمایشگاه هنری با جاذبه صفر» به فضا فرستاده‌است و در زمینه اثار هنری NFT هم فعال است.

این هنرمند علاوه بر فعالیت‌های ضد نژاد پرستی فعالیت‌هایی در خصوص حقوق زنان، مرگ و میر نوزادان و فعالیت های بین المللی را نیز در کارنامه خود دارد. 

کلاب هنر که توسط او راه اندازی شده اکنون ۹۷ هزار  دنبال کننده دارد.

دوررو کاتائوکا می‌گوید: « همه ما ۱۵ سال پیش و در اغاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی ساده لوح بودیم. اما اخیراً شاهد ان بودیم که چگونه برخی از این برنامه‌ها می توانند در جهت ایجاد تغییرات مثبت و اطلاع رسانی موثر باشند. امید من این است که با هم همکاری کنیم و  تغییراتی مثبت ایجاد کنیم.»

این هنرمند در زمانی که هم گیری کرونا و خلق اثار هنری در ان زمان برایش تبدیل به چالشی بزرگ تبدیل شده بود، از فرصت استفاده کرد و به بیان دغدغه‌هایش در بستر فناوری و شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

او می‌گوید موسسات هنری و هنرمندان در واکنش نسبت به برخی مسائل چون تبعیض نژادی و نژادپرستی بسیار آهسته عمل می‌کنند و تا پیش از همه گیری کرونا فعالیت چندانی در شبکه‌های اجتماعی نداشتند تا اینکه شرایط جدید سال ۲۰۲۰ اکثر افراد مجبور شدند که از این بستر استفاده کنند و این فضا با خلاقیت و حضور افراد بیشتر زنده‌تر و پویاتر شد.  

«هنر فناوری است و فناوری هنر است.» این جمله سال‌هاست که شعار دورر کاتائوکا است.

منبع: Forbes

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها