{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کرونا باعث افزایش خریداران آثار هنری شد!

کرونا باعث افزایش خریداران آثار هنری شد!
کدخبر : 3982

لیلی گلستان مدیر گالری گلستان می‌گوید برگزاری نمایشگاه‌های هنری آنلاین در روزهای کرونا به افزایش خریداران آثار هنری (کسانی که پیش از این تابلوی نقاشی نمی‌خریدند) و خریداران خارج از کشور کمک کرده‌است. او یکی از دلایل موفقیت در فروش آنلاین را کاهش دادن قیمت آثار هنری و تعامل و تماس و توضیح به خریداران عنوان کرد.

هنرام‌روز: لیلی گلستان مدیر گالری گلستان با خبرگزاری ایسنا در خصوص خرید و فروش آثار هنری در روزهای کرونا گفت‌وگویی کوتاه داشته است: 

لی‌لی گلستان، مجموعه‌دار و مدیر گالری گلستان که تقریبا همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت کلی فعالیت گالری را به فضای مجازی منتقل و از برگزاری نمایشگاه‌های حضوری پرهیز کرد، درباره ادامه فعالیت گالری نیز به ایسنا گفت: فعلا فعالیت گالری، باز هم به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت و آنهایی هم که در این شرایط به صورت حضوری فعالیت می‌کنند، کارشان غیرقانونی است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین تجربه موفقیت‌آمیزی بوده است؟ اظهار کرد: اگر در شرایط عادی سه نمایشگاه حضوری برگزار می‌کردیم و به عنوان مثال از هر نمایشگاه ۱۰ اثر به فروش می‌رسید، در نمایشگاه‌ آنلاین ۲۰ اثر خریداری می‌شود. در واقع می‌توان گفت که برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین با فروش ۲ برابری همراه شده است.

گلستان ادامه داد: یکی دیگر از خوبی‌های برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین این است که فروش خارج از کشور افزایش پیدا کرده است. در این مدت ایرانی‌های مقیم کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ژاپن و ... حدود ۴۰ اثر از نمایشگاه‌ خریداری و از هنرمندان جوان حمایت کردند. موضوعی که پیشتر، تا این اندازه تجربه آن را نداشتیم.

156520832

این مدیر گالری‌ با بیان اینکه «بسیاری دیگر از همکاران که تجربه برگزاری نمایشگاه آنلاین داشته‌اند، موفق نبوده‌اند»، در این زمینه توضیح داد: یکی از دلایل موفقیت ما این بود که قیمت‌ها را تا اندازه‌ای کاهش دادیم و دلیل مهمتر این بود که من به شخصه با کسانی که سفارش می‌دادند یا درباره اثری توضیح می‌خواستند تماس می‌گرفتم و با آنها صحبت می‌کردم؛ کاری که در اغلب گالری‌ها توسط مدیر گالری انجام نمی‌شود و منشی یا دستیار با سفارش‌دهندگان تماس می‌گیرند. از سوی دیگر امکان خرید از نمایشگاه‌های قبلی که در این مدت برگزار شدند نیز همچنان فراهم است. 

او یادآور شد: تجربه فروش آنلاین باعث شد که در این مدت با آدم‌های جدیدی آشنا شوم. خریدارانی که پیشتر خریدار نبودند و در این چرخه آنلاین، به جمع خریداران آثار هنری افزوده شدند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها