{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گرانترین آثارهنری فروخته شده دررویدادهای فروش هفته گذشته کریستیز و ساتبیز نیویورک

گرانترین آثارهنری فروخته شده دررویدادهای فروش هفته گذشته کریستیز و ساتبیز نیویورک
کدخبر : 3991
خبرنگار:

هفته گذشته خانه حراج ساتبیز و خانه حراج کریستیز میزبان دو رویداد فروش مهم بودند. گرانترین اثر فروخته در رویداد فروش خانه ساتبیز تابلوی آبگیر نیلوفر آبی اثر کلود مونه بود و در رویداد فروش خانه حراج کریستیز تابلوی زن نشسته نزدیک پنجره به عنوان گرانترین اثر هنری فروخته شد.

هنرام‌روز: تازه‌ترین رویداد فروش خانه حراج ساتبیزعصر چهارشنبه با ارائه و فروش اثار هنری هنر معاصر، هنر امپرسیونیست و هنر مدرن در نیویورک برگزار شد و پس از بیش از 4 ساعت با رسیدن به مجموع فروش ۵۹۷ میلیون دلار به پایان رسید. گران‌ترین اثر فروخته شده در این رویداد فروش  تابلوی «آبگیر نیلوفر آبی» بود که با قیمت پایه ۴۰ میلیون دلار ارائه  ودر نهایت با قیمت نهایی ۷۰ میلیون دلار به فروش رسید. این نقاشی استاد فرانسوی مربوط به سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ است و آخرین بار ۱۵ سال پیش به خانه حراج ساتبیز آمد و حدود ۱۷ میلیون دلار فروخته شد.

skynews-claude-monet-painting_5347656

روز پنج شنبه هم رویداد فروش هنر قرن بیست و بیست ویکم خانه حراج کریستیز نیویورک با مجموع فروش بیش از 691 میلیون دلار به کار خود پایان داد. گرانترین اثر فروخته شده در این رویداد فروش، تابلوی «زن نشسته نزدیک پنجره» اثر پابلو پیکاسو بود که بیش از ۱۰۳ میلیون دلار معامله شد تا پنجمین نقاشی بالای ۱۰۰ میلیون دلار این هنرمند اسپانیایی باشد. فرآیند چکش خوردن این تابلو ۱۹ دقیقه طول کشید و گرچه پیش‌بینی می‌شد با رقمی در حدود ۵۵ میلیون دلار به فروش برسد، خریدار نهایی تقریبا دو برابر این رقم برای به دست آوردن این نقاشی مربوط به ۱۹۳۲ هزینه کرد.

ap_13020515733

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها