{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه طراحی لندن میزبان نمایش نقاشی‌های اولین ربات هنرمند در جهان

موزه طراحی لندن میزبان نمایش نقاشی‌های اولین ربات هنرمند در جهان
کدخبر : 4092
خبرنگار:

موزه طراحی لندن از روز گذشته و تا ۶ ژوئن میزبان نمایشگاه «Ai-Da پرتره یک ربات» خواهد بود. این نمایشگاه شامل نمایش سلف پرتره‌ها و آثار خلق شده توسط ایدا اولین ربات هنرمند در جهان به همراه خود اوست.

هنرام‌روز: نام این ربات با الهام از شخصیت اِیدا لاولاس متولد سال ۱۸۱۵ و دانشمند ریاضیات و نویسنده انگلیسی انتخاب شده‌است. این دانشمند همچنین به عنوان یکی از اولین برنامه‌نویسان رایانه نیز شناخته می‌شود. 

F19CDBBD-F92E-4328-ADE8-700F87B2FD7F

ایدا اولین ربات در ابعاد یک انسان واقعی است و شامل طیف گسترده ای از برنامه‌های مختلف هوش مصنوعی و رایانه‌ای، رباتیک، مجسمه سازی و ... است و توسط آیدان ملر گالری دار و محقق هنری، لوسی سیل محقق و تیمی از مهندیس و دانشجویان دکترای برنامه نویسی از دانشگاه اکسفورد ساخته‌شده‌است و ساخت ان حدود یک سال زمان برده‌است.

لوسی سیل از محققان این پروژه می‌گوید: «یکی از کارکرد‌های ایدا این است که مخاطب را درگیر ارتباط انسان و ماشین می‌کند و او را در خصوص اینده‌ای که با این ارتباط تعریف می‌ش‌ود به فکر فرو می‌برد. گویا تخیلات الدوس هاسکلی و جورج اورول در حال تبدیل شدن به واقعیت‌اند و باید به ان‌ها توجه کرد.»

سلف پرتره‌های بزرگ این نمایشگاه که توسط ایدا نقاشی شدند می‌توانند ماهیت هویت و خلاقیت انسان را زیر سوال ببرند! و سوالی چون چگونگی ایجاد تمایز بین متنی که توسط یک انسان تولید شده و متنی که توسط یک ربات تولید شده را ایجاد کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها