{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه عکس‌های طاها قوچ‌ کانلو با عنوان «شب پیداست» در گالری شیرین آغاز به کار می‌کند

نمایشگاه عکس‌های طاها قوچ‌ کانلو با عنوان «شب پیداست» در گالری شیرین آغاز به کار می‌کند
کدخبر : 4139

نمایشگاه عکس «شب پیداست» شامل عکس‌هایی از آسمان شب که توسط طاها قوچ کانلو ثبت شده‌اند، از روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه در گالری شیرین گشایش می‌یابد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری مهر، در بیانیه این نمایشگاه که به قلم هنرمندش نوشته شده، آمده است: «امروزه بسیاری از مردم با زندگی در شهرهای بزرگ، زیر گنبدی بزرگ به اسم آلودگی نوری، ارتباطشان با آسمان گسسته شده است و ممکن است بسیاری از آنها هیچگاه تا آخر عمر، تجربه دیدن آسمان پرستاره شب را نداشته باشند. از یاد بردن آسمان تراژدی بزرگی‌ست زیرا آسمان همانی‌ست که تمامی تحولات زمین ما را در خاطره دارد و تمامی نشانه‌هایش در زندگی تمامی ملت‌ها از دیرباز نقش بازی‌کرده است. آسمان همانی‌ست که هنوز هم انسان‌های عاشق خود را از حصار شهرها خارج کرده تا با نظاره این طبیعت شگفت‌انگیز، درست همان چیزی را ببینند که پیشینیان‌شان دیده‌اند و یا با چند ساعت تأخیر، تقریباً همانی را ببینند که اقوام مختلف در جایی دیگر از این کره خاکی، آن را به نظاره نشسته‌اند. بر همین اساس از سال‌ها پیش تصمیم گرفتم تا با سفر به نقاط منحصر به فرد در ایران و جهان و عکاسی از مناظری بدیع زیر آسمان شب، این تجربه را با مردم شهری به اشتراک بگذارم تا این تصاویر پلی باشد برای پیوند دوباره انسان و آسمان و این همان مسیری‌ست که من و همکارانم در پروژه بین‌المللی جهان در شب، با شعار «یک مردم، یک آسمان» در آن قدم برمی‌داریم.

تجربه دیدن آسمان پرستاره شب در نمایشگاه «شب پیداست»

حالا در اینجا، درست در میان هیاهو و تمام نورهای شهر تهران «شب پیداست» مجموعه‌ای از تصاویر که شما را با من در سفر به مکان‌هایی با مناظر بدیع، همراه می‌کند و زیر چتر پرستاره آسمان قرار می‌دهد. اینجا می‌توان روبروی هر منظره ایستاد و خود را درون آن دید. اکنون در این فضا شاید راحت‌تر بتوان مفهوم این جمله را درک کرد که شب جهانی را پنهان و عالمی را آشکار می‌کند.»

این نمایشگاه تا ۱۳ خرداد ماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها