{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف یک شاهکار جدید و منسوب به وینسنت ونگوگ

کشف یک شاهکار جدید و منسوب به وینسنت ونگوگ
کدخبر : 4163
خبرنگار:

استوارت پیوار مجموعه‌دار آمریکایی بزرگترین تابلوی «وینسنت ونگوگ» را که از مدت‌ها پیش مفقود شده بود را پیدا کرد. اگر اصالت این تابلو با با عنوان اُوِر ۱۸۹۰ (Auvers, ۱۸۹۰) تایید شود می‌توان ان را در دسته بندی ۷۰ نقاشی که این هنرمند در دوماه اخر عمرش کشید قرار داد.

7DD35EE2-5EA9-4A77-9EAD-9EF314124EB9هنرام‌روز: پیوار پیدا شدن این تابلو را یکی از بزرگترین اکتشافات هنری در ۱۰۰ سال گذشته می‌داند و می‌گوید: این تابلو بزرگترین نقاشی‌ای است که ونگوگ در طول حیات خود کشید و تنها تابلوی او در قاب مربع شکل. 

او می‌گوید که این شاهکار را که سالها پیش مفقود شده بود، در یک حراجی بی نام و نشان محلی کشف کرده است و تابلو با گذشت این همه سال همچنان دست نخورده و در شکل اولیه خود باقی مانده و امضای ونگوگ پشت بوم آن حک شده است. این روزها نمی‌توانید تابلویی از این دوره پیدا کنید که تا به حال به هیچ وجه مرمت و بازسازی نشده باشد.

 

شاهکار (منسوب به) ونگوگ یک پاناروما یا سراسرنمای مربع شکل از دره‌های روستای اورز است که مزارع گندم این روستا را نشان می‌دهد، مزارعی که با یک خط آهن به دو نیم تقسیم شده‌اند و برچسبی پشتش دارد که نشان می‌دهد متعلق به مجموعه معتبر هنری Jonas Netter در اوایل قرن بیستم در پاریس است. 

پیوار می‌گوید فروشنده‌ای که این تابلو را به فروخته درخواست کرده که هویتش فاش نشود. 

موزه ونگوگ در آمستردام با وجود تعطیلی برای پیوار استثنا قائل شده و از او خواسته فورا این نقاشی را برای تایید اصالت برایشان بفرستد. وینسنت ونگوگ هنرمند مشهور هلندی در ژوئیه سال ۱۸۹۰ میلادی در یک مزرعه گندم با شلیک یک گلوله جان خود را گرفت.

استورات پیوار مجموعه‌دار آمریکایی در سال ۱۹۷۹ با همراهی اندی وارهول آکادمی هنر نیویورک را تاسیس کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها